Dél-Afrika az utolsó pillanatban - utazás a foci-vb-re

A 19. labdarúgó világbajnokságot június 11. és július 11. között rendezik Dél-Afrikában, a magyar és az európai szurkolóknak szinte a világ végén. Az előző, németországi helyszínhez képest kicsit komolyabb szervezést és persze jóval komolyabb költségeket jelent a vb-re való utazás.

Persze a FIFA kiválasztási rendszerét ismerve várható volt, hogy idén valamilyen egzotikus túra vár az európai focirajongókra. A hazai utazási irodák közül néhány, például a Pegazus is szervez utakat Dél-Afrikába, így annak ellenére, hogy a magyar válogatott a papírformának megfelelően idén sem jutott ki a tornára, lehetnek magyar szurkolók Dél-Afrikában.

Azért arra ne számítsunk, hogy honfitársaink megszállják Afrikát, hiszen az árak igen borsosak. Amennyiben csak jegyet veszünk, és az utazást magunk szervezzük, egy csoportmérkőzés jegyéért kiindulásként 350-370 eurót kell fizetnünk. Ezért a pénzért mondjuk egy Anglia-Algéria csoportmeccs 3. kategóriás jegyét kapjuk meg. A rangosabb mérkőzések, illetve az európai szemmel egzotikus csapatok (pl. Észak-Korea, Ausztrália) mérkőzéseire jóval drágább a jegy, itt 7-800 euró a kezdő ár, de egy magyar oldalon találunk 1400-1900 eurós árakat is.

A csúcs természetesen a döntő, a korlátozott számban hozzáférhető belépők 2000-2500 euróba kerülnek. Jó pár ezer forint elköltése után még csak a jegyünk van meg. Amennyiben nem akarunk a Dakaron résztvevők babérjaira törni, irány a repülőtér. Egy, rosszabb esetben két átszállással tarkított 13-15 órás repülőút vár majd ránk és egy újabb vaskos számla. Légitársaságtól, és persze az időponttól függően a legolcsóbb repülőjegy is 3-400 ezer forint körül mozog Johannesburgba, vagy Fokvárosba. Ha ez is meg van, már csak szállást kell szereznünk és össze is állt az utazás. Persze ez sem lesz egyszerű, hiszen a vb-helyszínek szállásai egyre telítettebbek. Ha szerencsénk van egy átlagos kategóriájú szállást 20 ezer Ft/éjszaka áron megkaphatunk, érdemes körülnézni a FIFA hivatalos vb-oldalán.

Forrás: AFP

A magyar utazási irodák közül a sportutaztatással is foglalkozó Quaestornál is befizethetünk dél-afrikai utazásra. A cégnél választhatunk, hogy a csoportkörre, a nyolcad-, a negyeddöntőre, vagy pedig a fináléra szóló csomagot vásárolunk.

A legolcsóbb megoldással négy éjszakát tölthetünk el június 14-18. között Johannesburgban egy háromcsillagos szállodában. A csomag ára 329 500 forint, amely összegben a szállás, egy pretoriai városnézés, és egy darab második kategóriás meccsbelépőjegy is benne van. A mérkőzésekre korlátozott számban vannak jegyek, így előre nem tudható, hogy pontosan mely csapatok küzdelmeit nézhetjük élőben, de a Hollandia-Dánia, a Brazília-Dél-Korea, vagy az Argentína-Dél-Korea meccs bármelyike nagy élmény.

Aki a komolyabb helyosztókra pályázik, mélyebben a zsebébe kell nyúlnia természetesen: a nyolcad döntőkre szóló csomagok 439 ezer, a negyeddöntőkre szólók 466 ezer, a döntőre szóló pedig 530 ezer forintba kerül, természetesen magasabb kategóriájú szállásokkal.

Forrás: AFP

A csomagokon felül vannak még egyéb kötelezően fizetendő költségek is. Az első és legnagyobb tételt jelentő rész a repülőjegy, ami az utazási iroda honlapja szerint 245 ezer forint + illeték körüli áron foglalható. Ezen felül a különböző biztosításokért, valamint az egyéb személyes jellegű kiadásokért is külön kell fizetni.

Fontos tudni, hogy mivel a foci vb kiemelt eseménynek számít, korlátozott a szabad helyek száma a szállodákban és a repülőjáratokon egyaránt. A repülőjegyek a világbajnokság közeledtével ráadásul egyre magasabb áron foglalhatók le, így nem árt minél korábban intézni a foglalást.

Összegezve a költségeket és persze a szervezésre fordított energiát jobban járhatunk, ha valamilyen szervezett utazás keretében látogatunk Dél-Afrikába. Csodára így se számítsunk, továbbra is a luxusutazás árkategóriában gondolkodhatunk. A csoportmérkőzéssel összekötött 5-6 éjszakás utak 2500 eurótól indulnak. Az árban az utazás, szállás reggelivel, transzferek, egy rövid városlátogatás, és egy meccsjegy is beletartozik. A felső határ itt is szinte a csillagos ég.