Ellenállt a válságnak a visegrádi országok turizmusa

Vágólapra másolva!
A válság a visegrádi országokban is kedvezőtlenül hatott a beutazó turizmusra, de a várakozásokhoz képest a turizmus némileg ellenállóbbnak mutatkozott, a visszaesés a vártnál kisebb volt.
Vágólapra másolva!

A visegrádi országok stagnálást, enyhe növekedést várnak a beutazó turizmusban az érintett országok az idén - mondta Kovács Miklós turizmusért felelős szakállamtitkár a négy ország együttműködéséről szóló jegyzőkönyv aláírása után.

A visegrádi országok együttműködése keretében megvalósuló turisztikai programokhoz a négy ország együttesen összesen 1,6 millió euróval járult hozzá a 2005-2010-es időszakban. A találkozón elfogadott marketingterv szerint 2010-ben 328 ezer eurót fordítanak a visegrádi országok közös promóciójára, közös programok lebonyolítására.

A négy ország turisztikai együttműködése a The European Quartet - One Melody (Európai négyes - közös dallam) márkanév alatt 2004 óta folyik. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia turisztikai együttműködésének fő célja, hogy közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát elsősorban a tengerentúli piacokon, így az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban és Oroszországban.

A résztvevők megállapodtak abban, hogy tovább erősítik az orosz piacon való megjelenést az Urálon túli területeken és folytatják a tavaly magyar kezdeményezésre megkezdett egészségturisztikai promóciót.

Az együttműködésben szereplő tengerentúli piacok közül a válságot megelőző években Kínából és Oroszországból folyamatosan kétszámjegyű növekedést mértek a V4 országokba irányuló beutazásban, amely Kína esetében a válság ellenére fennmaradt. Az amerikai és japán piacot viszont erősen visszavette a válság.

Az együttműködés intenzívvé válása óta a visegrádi országokból érkező turisták által eltöltött vendégéjszakák száma Magyarországon elérte a 949 ezret, az elmúlt hat évben megkétszereződött.