Az easyJet felhívását kifejezetten a koppenhágai klíma csúcsra időzítette, melynek napirendjén a légiközlekedés is szerepel.
A repülőgép iparban a legjelentősebb fejlődési ugrásokat mindig a háborús időszakok generálták. A kormányzatok felelőssége, hogy a klímaváltozás "háborúja" jelentse a következő nagy ugrást a fejlesztések tekintetében - áll a légitársaság közleményében.
Andy Harrison az easyJet vezérigazgatója szerint a légiközlekedési szektornak átfogó megoldásra van szüksége. A kibocsátásokat illetően szigorú határértékek meghatározására van szükség és ezek minél korábbi bevezetésére.
Ennek érdekében az easyJet azt javasolja, hogy:
- 2015-ig minden egyes újgyártású repülőgép feleljen meg az új szabályozásnak.
- 2024-ig a légitársaságok ne állíthassanak üzembe olyan új gépet a flottájukban, mely nem az új sztenderdek szerint működik.
- 2030-ig a légitársaságok egyáltalán ne működtethessenek olyan repülőgépeket, melyek nem megfelelőek a javasolt szabályozásnak.