Vágólapra másolva!
Az easyJet diszkont légitársasága, a légiközlekedési vállalatok között elsőként követelte a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának szigorúbb és kötelező érvényű maximalizálását, amely a repülőgépek következő generációjánál már 40 százalékos széndioxid kibocsátás-csökkenéssel járna.
Vágólapra másolva!

Az easyJet felhívását kifejezetten a koppenhágai klíma csúcsra időzítette, melynek napirendjén a légiközlekedés is szerepel.

A repülőgép iparban a legjelentősebb fejlődési ugrásokat mindig a háborús időszakok generálták. A kormányzatok felelőssége, hogy a klímaváltozás "háborúja" jelentse a következő nagy ugrást a fejlesztések tekintetében - áll a légitársaság közleményében.

Andy Harrison az easyJet vezérigazgatója szerint a légiközlekedési szektornak átfogó megoldásra van szüksége. A kibocsátásokat illetően szigorú határértékek meghatározására van szükség és ezek minél korábbi bevezetésére.

Ennek érdekében az easyJet azt javasolja, hogy:

- 2015-ig minden egyes újgyártású repülőgép feleljen meg az új szabályozásnak.

- 2024-ig a légitársaságok ne állíthassanak üzembe olyan új gépet a flottájukban, mely nem az új sztenderdek szerint működik.

- 2030-ig a légitársaságok egyáltalán ne működtethessenek olyan repülőgépeket, melyek nem megfelelőek a javasolt szabályozásnak.