Kerékpárszerelőket képez a KLM

Vágólapra másolva!
Fenntartható környezetbarát üzemanyagok és új generációs repülőgépek fejlesztése, kedves gesztusnak is beillő marketingfogások és jótékonysági mozgalmak. Egész évben zajlottak az idén 90 esztendős holland légitársaság ünnepi megmozdulásai. Fókuszban a betegek, az idősek, a tehetségek és a szegények.
Vágólapra másolva!

A Holland Királyi Légitársaságot 1919. október 7-én alapították, ezzel a KLM világ legrégebbi légitársasága, mely még az eredeti neve alatt működik. A cég elnök-vezérigazgatója Peter Hartman egy, a holland nemzeti űrkutatási laboratóriumban rendezett szimpóziumon beszélt a repülés és a légitársaság jövőjéről.

Hartman nem jósol nagy változásokat a légiközlekedési eszközöket illetően az elkövetkező 20 évben. Ezt követően a légiközlekedési eszközök teljesen új generációja jelenik majd meg és talán búcsút mondhatunk a hagyományos motoros-szárnyas csőnek. Elképzelésem sincs, hogy pontosan hogy is fog kinézni az új modell, de a változás okvetlenül be fog következni - mondta a KLM-vezér. Hartman szerint a legfontosabb rövidtávú változást a fenntartható üzemanyagok fejlesztése és sikeres alkalmazása jelenti.

Forrás: [origo]

Betegek, idősek, tehetségek, szegények

Az évforduló ünnepségei január 1-jén egy ünnepi járattal indultak. Az utasok között helyet kapott 90 beteg gyerek. Júliusban a KLM egy repülőúttal ajándékozott meg 90 nyugdíjas korú holland állampolgárt, akik korábban sohasem ültek repülőgépen.

A nyáron meghirdetett "Mutasd a bőröndöd, megmondjuk ki vagy!" dizájn pályázat itthon is megmozgatta a fiatal képzőművészek fantáziáját. A Koffer Art feltörekvő művészeknek adott lehetőséget a bemutatkozásra, akik öt kedvence a KLM célállomásuk és egy bőrönd felhasználásával készítettek absztrakt alkotásokat és próbáltak megmutatni, hogy mire inspirálja őket egy darab bőrönd.

Idén ősszel pedig egy különleges KLM kamion látogat el Európa 30 városába köztük Budapestre is. Ez az "ihletkörút" bemutatja a légitársaság valamennyi termékét és szolgáltatását.

A legnagyobb sajtóvisszhangot azonban a KLM Kenyai biciklis kampánya aratta, ami a Cycling Out of Poverty ("kibiciklizzük a nyomorból") segélyegyesülettel indított közös kampánya.

Forrás: AFP

A program 2006-ban indult azzal a céllal, hogy az afrikai kistérségek lakóit ellássa kerékpárokkal, és felhívja a helyiek figyelmét arra, hogy mi mindenre jó a kétkerekű. A szervezet hálózatot épített ki Burkina Fasóban, Ghánában, Ugandában, Togóban, Kenyában és Ruandában. A kisvállalkozók ezekben az országokban igen olcsón, részletfizetés mellett juthatnak biciklihez. A program nemcsak a biciklik beszerzésével foglalkozik, hanem azzal is, hogy megtanítsa a helyieket a bringázás fortélyaira, és újabban a karbantartására is.

Az elkövetkező három hónap során a Cycling Blue for Kenya programban kerékpárszerelővé képzik majd a kenyaiakat, de kerékpárjavító műhelyeket is létesítenek a térségben és kerékpárokat vásárolnak az iskolájuktól tíz kilométernél nagyobb távolságra élő kenyai gyerekek részére. A műhelyek kialakítására a helyiek mikrohitelt igényelhetnek.

A KLM hosszú távú célja, hogy az elmaradott térségekben mindenki emberhez méltó életet éljen, és minden gyermek általános iskolai oktatása biztosított legyen.