Villamosra hasonlít a jövő fapadosa

Vágólapra másolva!
A fapados légitársaságok minden lehetséges eszközt megragadnak, hogy csökkentsék költségeiket és ezzel párhuzamosan alacsonyan tudják tartani a jegyárakat. Egy brit tervezőiroda most új belső kialakítást álmodott meg a diszkont cégek repülőgépeihez, ami már tényleg olyan, mintha villamoson ülnénk.
Vágólapra másolva!

A brit Design Q tervezőiroda közlekedési eszközök - repülők, autók és vízi járművek - belső kialakításának megtervezésével, a jelenlegi kialakítások átgondolásával és a rendelkezésre álló tér jobb kihasználásával foglalkozik.

A fapados légitársaságok egyik legnagyobb problémája, hogy a jobb kihasználtság elérése érdekében miként lehet a lehető legtöbb utast felzsúfolni a gépre. A legvadabb elképzelések már állóhelyek értékesítéséről szólnak, de a Design Q azért eddig még nem merészkedett. A cég szerint a repülőgép üléseinek átrendezése kulcsfontosságú lehet a repülőjegyek árának további csökkentéséhez.

Forrás: [origo]

A Design Q elképzelése ráadásul lehetővé teszi a gyorsabb és biztonságosabb ki- és beszállást a repülőgépből, de van egy - talán nem mindenkinek tetsző - lényeges különbség. Az utasok itt nem egymás mellett, hanem egymással szemben ülnek, mintha egy metrókocsiban, villamoson, vagy egy katonai csapatszállító gépen lennének.

A tervezőiroda igazgatója, Howard Guy szerint ez a fajta belső elrendezés elsősorban a rövid távú - legfeljebb 90 perces repülési idejű - járatoknál lehet előnyös és 15-20 százalékos utasszám-növekedést tesz lehetővé. Az új elrendezés nem akadályozza majd a fedélzeti ételek és italok elfogyasztását, de a jelenleginél talán kicsit kényelmetlenebb lesz az utasok számára.

Az ötlet egy általános iskolai tanulóhelyiség építésekor jött. A tanulószoba kialakításakor az volt a cél, hogy megkönnyítsék a gyerekeknek a tanulást. Ekkor jött az ötlet, hogy mi lenne, ha a jövő fapados repülőgépein is hasonló elrendezést alkalmaznának. Howard Guy az ABC News-nak elmondta, hogy az ülések végső elrendezése jelenleg is készül és megpróbálják több repülőgéptípusra is alkalmazni a kialakítást.