Reklámfilmektől vár turistákat Olaszország

Vágólapra másolva!
Olaszország 10 millió eurós országimázs kampányt indított kedden, hogy így csalogassa vissza a gazdasági válság miatt megfogyatkozott turistákat.
Vágólapra másolva!

A római romok és a reneszánszkori emlékek már régóta csábították az utazókat, de a gazdasági válság és a gyengülő külföldi valuták miatt tavaly 5 százalékkal csökkentek Olaszroszág turizmusból származó bevételei, mondta Matteo Marzotto, az olasz turisztikai hivatal vezetője kedden a Reuters hírügynökségnek.

A veszteség elérte a 4 milliárd eurót, ami az olasz bruttó hazai termék (GDP) 0,3 százaléka. A turisztikai szektor 11 százalékát adja a GDP-nek és 3 millió embert foglalkoztat, ezzel az ország legjelentősebb gazdasági ágazata.

Forrás: [origo]

Bár jó téli szezonja volt a mediterrán országnak, a húsvéti ünnepek és a nyár továbbra is bizonytalan, ezért 3 év óta először indít országimázs kampányt Olaszország, hogy visszanyerje a válság miatt inkább otthonmaradó turistákat.

Az "Italy Much More" (Olaszország sokkal több) névre keresztelt kampány 15, 30 és 60 másodperces rövidfilmekben mutatja be, amint turisták pózolnak a Colosseumnál, a velencei Canal Grande-nél, vagy botladoznak az itáliai félsziget kevésbé ismert részein, mint például felfedezetlen strandokon, vagy éppen havas lejtőkön.


Az egyik reklámfilm

Marzotto kiemelte, hogy Velence egymagában annyi turistát vonz, mint az ország déli része összesen, ezért a kampány továbbmegy a tipikus Olaszországról alkotott képeknél, bemutatva az ismeretlen területeket és az olasz életmódot is. A kampány célja, hogy egységes turisztikai desztinációként mutassa be Olaszországot, mert Marzotto szerint az eddig a régiók egymással versenyeztek az ország rovására.

Forrás: [origo]

A reklámfilmek az olasz nemzeti csatornán, valamint Olaszország fő turisztikai partnerországaiban, Németországban, Svájcban, Ausztriában, Nagy-Britanniában, az Egyesült Államokban és Kanadában lesznek láthatók.

Olaszország több UNESCO világörökség részének nyilvánított hellyel büszkélkedhet, mint bármely más ország, ennek ellenére olasz turisztikai szakemberek szerint az ország veszít versenyképességéből. Nápoly szemétügye és az Alitalia nemzeti légitársaság csődje nagy publicitást kapott tavaly külföldön, tovább nehezítve a turizmus helyzetét - írja a Reuters.