Bemutatták a kontinens első skanzenvonatát

Vágólapra másolva!
A Szentendrei Skanzen területén belül vasúttal is közlekedhetünk április 8-tól. Európa leghosszabb múzeumon belül futó normál nyomtávú vasúti pályája 2,2 km hosszú és 15 km/h sebességgel döcöghetünk végig a falumúzeumon. A felújított vonatot ma mutatták be a Nyugati pályaudvaron.
Vágólapra másolva!

A Szentendrei Skanzenben nem csak a különféle tájegységek jellegzetességeit járhatjuk körbe, hanem április 8-tól már vonattal is körbeutazhatjuk a múzeum területét. A felújított BCmot 422-es motorvonat egy olyan korba repíti vissza a látogatót melyben a vasút átformálja a 20.századi magyar társadalmat, melyben felgyorsul a kereskedelem és az élet maga.

Fotó: Gebauer Hanga [origo]
További képekért kattintson a fotóra

A Skanzen Vonatra keresztelt jármű maga is az előző századból való. Az 1932-ben gyártott motorkocsi szolgált Vésztőn és Békéscsabán is, túlélte a világháborút, majd az államosítást is. Szentesre 1998-ban került és több mint 10 évnyi pihenő után, Valkai Csaba, a szentesi Vasúttörténeti Alapítvány munkatársa egy sikeres közbeszerzés után felújította. A vonat első, Nyugati pályaudvarról induló útján az [origo] is ott volt.

Fotó: Gebauer Hanga [origo]
Galéria a képre kattintva

A skanzenban a félórás út során 400, illetve 500 forintért utazhatunk majd a vonattal, viszont a jegy egész nap érvényes. A korabeli öltözetben szolgáló kalauz és masiniszta teszi hitelesebbé az élményt.