Vágólapra másolva!
A magyar utazók 62,4 százalékát befolyásolja döntésében a gazdasági válság, amely miatt kevesebbet költenek utazásra 2009-ben. Sokan viszont másról mondanak le az utazás kedvéért. Többen utaznak majd vonattal és autóval és nő a belföldi utazások száma.
Vágólapra másolva!

Az MT Zrt. legfrissebb, 2008 decemberében készített kutatásának eredményei szerint, hogy a megkérdezett háztartások 31,9 százalékát biztosan, 30,5 százalékát pedig valószínűleg befolyásolja a válság, amikor utazásaikról döntenek.

A megkérdezettek 47,3 százaléka ugyanakkor úgy válaszolt, hogy nem befolyásolja utazási döntésében a válság, ők továbbra is megengedhetik maguknak a korábbi színvonalú és gyakoriságú utazásokat. Egy részük megpróbálja megkeresni a megszokott utazásokhoz szükséges összeget, mások pedig inkább másról mondanak le az utazás kedvéért.

A megkérdezett háztartások 24,4 százaléka nem tervez többnapos utazást 2009-ben , amelynek oka elsősorban anyagi korlátokban, és a válság miatti óvatosságban keresendő.

Az MT Zrt. felméréséből az is kiderül, hogy a válság által érintettek háromnegyede összességében kevesebb pénzt fordít majd utazásra 2009-ben. Ezt többféleképpen tervezik megvalósítani: 15,1 százalék kevesebb időt fordít utazásra, 21,6 százalék közelebbi úti célt választ, míg 15,5 százalék személygépkocsival, busszal, vonattal elérhető helyekre utazik. Csaknem 5 százalék pedig úgy spórol, hogy diszkont légitársasággal utazik.

A várakozások szerint növekszik majd a belföldi úti célok vonzereje - a válaszadók 18,6 százaléka például csak belföldre utazik - , ezenkívül nő az akciók szerepe. A Magyar Turizmus Zrt. 2009-ben ezért a közeli küldőpiacokra fókuszál, és forgalomélénkítő kampányt indít a közeli országokban, valamint stratégiájukban nagyobb szerepet kap a belföldi turizmus élénkítése.