Egyetlen gépével veri a nagyokat a legfigyelmesebb légitársaság

Vágólapra másolva!
A légitársaságnak csupán egyetlen, 34 éves gépe van, naponta legfeljebb két járatot üzemeltet, a személyzet egy tagja egyenként üdvözöl minden utast a váróban, és az indulás előtti este saját maga készíti el a székek beosztását a konyhaasztalon. A Palmair European mindezek ellenére harmadik lett egy globális szavazáson, amelyen a légicégek általános megítélését és szolgáltatásuk ár/érték arányát mérték fel. A parányi légicég olyan nagyágyúkat előzött meg, mint a Virgin Atlantic, vagy a British Airways.
Vágólapra másolva!

A mintegy 80 ezer utazó megkérdezésével készült felmérésben olyan kérdésekre voltak kíváncsiak, mint a repülőgépek tisztasága, az ülések kényelme, illetve a két sor közötti hely nagysága, az ellátás minősége és a személyzet kedvessége. A válaszadók mintegy 70 nemzetközi légitársaságra adhatták le voksukat, s bár minden ilyen szavazás meglehetősen szubjektív és távolról sem szabad hivatalosnak tekinteni, a pici légitársaság eredménye mégis figyelemreméltó.

Az évente csupán 70 ezer utast szállító társaság az Air New Zealand-dal és az indiai Jet Aiways-szel végzett holtversenyben a harmadik helyen, de ez a két cég méreteiben és tőkésítettségében nem is említhető egy lapon a Palmairrel. A szavazást szinte már megszokott módon a Singapore Airlines nyerte.

Az eredmény finoman szólva is meglepte a társaság ügyvezetőjét, David Skillicornt. Mi csak a kis Palmair vagyunk, egyetlen öreg Boeing 737-essel és mégis megvertünk olyan nagyokat, mint a Virgin, vagy a British Airways. A Singapore Airlines 100 géppel repül, köztük az A380-assal, fedélzeti masszázzsal, több száz dvd-vel, mi meg csak teát, kávét és szerény szendvixcset tudunk felszolgálni utasainknak, ezért is hízelgő számunkra ez az elismerés - mondta a cégvezető a Telegraph-nak.

Elnöki búcsú a felszálló gépnek

A Palmairt még 1957-ben alapította a néhai cégelnök, Peter Bath, s az első lízingelt géppel Mallorcára szállított utasokat a társaság. A mostani nevet 1991-től használja a cég, ekkor vásárolták Boeing 737-esüket. A cég egyetlen gépe ma 14 európai célállomásra repíti utasait az angliai Bournemouth-ból, köztük Korfura, Krétára, a spanyolországi üdülőszigetekre, vagy Tunéziába és Máltára.

Forrás: [origo]

Az alapító elnök 2006-ban bekövetkezett haláláig Bath úr minden egyes járat indulása előtt a repülőtéri váróhelységben egyenként üdvözölte az utasokat, majd miután a gép kigördült a kifutóra még integetett is az utasoknak. Azóta a légitársaság egy másik régi alkalmazottja, Teresia Rossello vette át ezt a megtisztelő feladatot.

Friss virág a mosdóban

A Palmair-nél minden utas kiválaszthatja, hol szeretne ülni a gépen és az egyes járatok ülőhely-beosztását Rossello végzi el a járat indulását megelőző estén a konyhaasztalán elhelyezett táblán, amelyen minden egyes utast külön kis jegyzetekkel lát el. A kényelmesebb helyekért, vagy a családoknak az egymás melletti székekért más cégekkel ellentétben a Palmairnél egy fillért sem kell fizetnie az utasnak. A gépen az utaskísérők minden alkalommal friss virágot helyeznek el még a mosdóban is és a vállalat vezetése - a bevételkiesés ellenére - úgy döntött, egy sor széket eltávolít a gépből, hogy az utasok kényelmesebben ülhessenek.

A cég 25 utaskísérőt és ugyanennyi földi alkalmazottat foglalkoztat, a gép nyáron napi két, télen napi egy alkalommal emelkedik a levegőbe. A Palmair nem működtet éjszakai járatokat, mert az alapító elnök döntése értelmében ez kifejezetten antiszociális lépés lenne.

Az ügyvezető az alapító elnök cégfilozófiájával magyarázza az utasokat övező nem mindennapi figyelmet és gondoskodást. Bath annak idején úgy gondolkodott: ha az emberek egy csomó pénzt költenek arra, hogy a Palmairrel utazzanak, az a minimum, hogy mindegyiket személyesen kell üdvözölni a fedélzeten.

Az egykori elnök intelmeinek megfelelően a Palmair gépe nem emelkedhet a magasba reggel 8.20-nál korábban. A fedélzeten felszolgált egyszerű szendvicseket a repülőtéren készítik és mindig az utasok kéréseinek megfelelően változtatják a menüt.