A jelenlegi "félalagutak" - irányonként egy sávra szűkülők - előtt a nyári turisztikai főszezonban rendszeresek a több kilométeres torlódások. Ennek megszűnését várják a párhuzamos alagutak elkészülésétől.
Hrvoje Anticevic, a beruházó cég főmérnöke elmondta a Jutarnji List című zágrábi napilapnak, hogy tavaly ősszel kezdték meg a már kifúrt alagutak belső építését, a tervek szerint haladnak, s az 5679 méter hosszú Sveti Rok és az 5761 méter hosszú Mala Kapela alagút-párján több száz munkás dolgozik éjjel-nappal.
A párhuzamos járatok kiépítése mintegy 300 millió kunába (több mint 10 milliárd forint) kerül.
Naponta csaknem 10 ezer, míg nyáron 35 ezer kocsi halad át a Sveti Rok alagúton. Tavaly volt olyan nap, hogy 40 ezer autó ment benne át Split, illetve Zágráb felé hétvégeken, amikor turnusváltás volt az adriai üdülőhelyeken.