Az új megrendeléssel a Wizz Air flottájában 107 repülőgép üzemel majd. A jelenlegi szerződés kiegészítve a korábbi rendelésekkel a tervek szerit 2014-re valósul meg. Az új repülőgépek mindegyike 180 üléses lesz majd, s az új megrendelésnek köszönhetően a fapados cég flottájának átlagéletkora 3 év alatt marad majd.
Váradi József, a cég vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a Wizz Air jövőre nyitja következő bázisrepülőterét a lengyelországi Poznanban, így összesen négy bázisreptérről szállhatnak majd fel a gépek a Wizz Air legfontosabb piacán.
A vezérigazgató elmondta, hogy a cég becslései szerint a Wizz Air az idei évben 4,3 millió utast szállít majd. Ezzel a számmal a jelenlegi harmadik helyről a második helyre lép előre az utaslétszámot tekintve.
A cég egyébként a lengyel fapados piacon abszolút piacvezető, 37,3 százalékos piaci részesedésével megelőzi a Ryanairt és a nemzeti légitársaság, a LOT leányvállalatát, a Central Wings-et.
A Wizz Air 2004-2006 között 9 géppel rendelkezett és két egymást követő megrendeléssel 32 repülőgép megvásárlására kötött szerződést. A cég flottája 2011-re így 41 Airbus A320-as repülőt számlál majd, a most aláírt megállapodásban szereplő 50 + 25 gépet 2011 és 2016 között folyamatosan kapja meg a légitársaság. A vezérigazgató újságírói kérdésre elmondta, hogy a már megrendelt 32 gépből eddig 20 darabot fizettek ki.
Cistropher Buckley az Airbus képviseletében elmondta, hogy a repülőgépgyártó eddig 3300 gépet szállított le megrendelőinek és további 2100 repülőre van megrendelése. Buckley szerint a Wizz Air az Airbus regionális zászlóshajójának tekinthető, hiszen egyetlen cég sem rendelt egyszerre ekkora mennyiségben a vállalattól. Az új generációs Airbus A320-as a legújabb technológia beépítésével készül, biztonságosabb, és gazdaságosabb elődeinél, s nem mellékes, hogy a hatékonyabb üzemanyag-fogyasztás miatt a gép károsanyag-kibocsátása is kisebb.
A Wizz Airrel kapcsolatban időről-időre felmerül a befektetők számára legfontosabb kérdés: a társaság tőzsdei bevezetésének lehetősége. Erről szólva Váradi József elmondta, hogy cége egyelőre nem tervezi ezt a lépést, mint ahogy - a Ryanairrel kapcsolatos híresztelésekkel szemben - a transz-atlanti járatok indítása sincs napirenden.
Váradi Józsed az [origo] kérdésére válaszolva elmondta, hogy a Wizz Air tervei között szerepel a hatalmas üzlettel kecsegtető orosz piacon való megjelenés betörni, de ennek egyelőre a szigorú orosz szabályozások jelentik a legfőbb akadályát. Mivel Oroszország nem tagja az európai open sky egyezménynek, ide jelenleg csak kétoldalú légi egyezmények megkötésével szállhat le egy új légitársaság. Váradi szerint a szabályozás megváltozására a közeljövőben nincs túl sok esély.
A Wizz Air téli menetrendjében 12 úti célt kínál Budapestről, s Magyarországon kívül Lengyelországból, Bulgáriából, Horvátországból, Szlovéniából és Romániából kínál járatokat. A társaság az elmúlt évben több mint 3 millió utast szállított.