Vágólapra másolva!
Észak-Korea a turisztikai létesítmények működtetésében látja a következő évtized sikerét. Az ország nemcsak az államháztartás egyensúlyát, de valamicske hasznot is remél a régiófejlesztésektől és turisztikai komplexumok, szállodák létesítéséből, illetve a már meglévők korszerűsítéséből.
Vágólapra másolva!

A Hyundai Asan észak koreai körutakra specializálódott dél-koreai cég, Szüölban bejelentette, hogy 2025-ig 3 milliárd dollár fektet be, és komoly fejlesztéseket tervez északi szomszédja keleti, -turisztikai látványosságokban gazdag- partjainál.

A Hyundai Asan tervei szerint főleg a tengerparti területekre koncentrálna, elsősorban Wonsang kikötővárosára és az azt körülölelő Geumgang - Gyémánt hegy - magashegyi üdülőire.

A Geumgang a koreaiak körében is népszerű, hovatovább spirituális erővel bír, ezért a belföldi turistáknak is kedvez, hogy a hegyi létesítmények mostantól naponta látogathatók.

A magashegységben található meglepően szép és ízléses szállodák 1998 óta 1,5 millió látogatót vonzottak, akik javarészt Dél-Koreából érkeztek. Az adatok szerint viszont alig 8 ezren voltak azok a küldöldiek, akik máshonnan - a világ 48 különböző országból - érkeztek.

Yoon Man-joon, a Hyundai Asan igazgatója elmondta, hogy ebben az évben 400 ezer látogatóra készülnek. Főleg fiatalokat és hátizsákosokat várnak a felújított hegyi kempingekbe, akik azonban biztonsági és környezetvédelmi okokból nem süthetnek-főzhetnek a szabad ég alatt, hanem a szállodákba kényszerülnek az étkezések idejére.

A szintén a fiatal utazók számára kaland- és ökoturisztikai programokat dolgoztak ki a koreai szakemberek. Elsősorban a vidék adottságait kihasználva hegyi és vízi programokat állítottak össze, bízva abban, hogy a fiatalok körében oly népszerű ázsiai körutak egyik lehetséges célállomása Észak-Korea lesz.