A vállalat az anyavállalattól függetlenül működik majd és úgy 50 Airbus A350 vagy Boeing 787 gépből álló flottája lesz. A Ryanair járathálózatába tartozó 23 európai reptérről tíz eurós induló jegyárral lehet majd eljutni az olyan viszonylag kisebb amerikai repterekre, mint például Baltimore, Providence und New York Long Island, adók és illetékek nélkül. O'Leary magas bevételre számít ételek, italok, adómentes termékek, valamint szórakoztató programok értékesítésétől a járatokon.
A távolsági járatok indításának terve független az Aer Lingus megvásárlásának tervétől, amely egyszer már kudarcba fulladt. Januárban a Ryanair még egyértelműen cáfolta, hogy foglalkozna távolsági járatok indításának gondolatával, a cég szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a diszkont üzleti modell nem alkalmazható távolsági járatokra - megerősítve a versenytársak véleményét.