Tirolban épül a világ legnagyobb síliftje

Vágólapra másolva!
Tirolban, az Alpok szívében az évek folyamán számos híres sírégió nőtte ki magát, amelyek az idei szezonban egyre több újdonsággal vonják magukra a figyelmet. A vonzerőt növeli, hogy a világ tíz legjobbjának ítélt sírégiójából hat Tirolban található.
Vágólapra másolva!

Ausztria legnagyobb felvonója 2006. december 9-én kezdi meg működését. A nagykabinos felvonó a 3 km hosszú útvonalat a hegyi állomáshoz - akár 160 személlyel - 6 percen belül teszi meg. Az álomszép zillertali hegyek között a síelők rögtön az 5 kilométer hosszú Ahorn lesikló pályával indíthatják napjukat.

A lift 10m/s sebességével óránként kb. 1200 személy szállítására képes. Mivel az egész Ahorn síterületet hóágyúkkal szerelték fel, a jövőben, egészen késő tavaszig tökéletesen előkészített sípályák várják a síelőket.

Fel a magasba

Jelenleg Európa legnagyobb teljesítményű liftjét építik ki a Hochfügen-Hochkaltenbach-i sí területen. A 22 millió eurós befektetés "Várakozás nélküli síelés" jelszava alatt zajlik.

A már üzemben lévő lift - az újjal együtt - a jövőben egy órán belül 6000 fő szállítására lesz képes. Mindezen felül a komplett szolgáltató egység átépítésére is sor kerül. A jövőben egy 2000 négyzetméternyi alapterületű új síkölcsönző és több más, modern kiszolgáló egység fogadja majd a vendégeket. Az új épületegyüttest természetesen mozgássérültek számára is 100 százalékosan használhatóra építik ki. A nagyobb fejlesztések közé tartozik az új nyolc személyes ülőlift is, amelyet tetővel és fűthető ülésekkel alakítanak ki, és egészen a Kristály Hegyi Fogadóhoz visz majd fel.

A csúcsról pedig minden tudásszintnek megfelelő pályákon élvezhetjük a síelést. Akik jól ismerik Tirolt, azok szerint nem indulhat a nap a régió egyik legjobb hegyi fogadó - a Kristall Hütte - finomságai nélkül.

Új technológia a Galzig vasútnál

A St. Antonban található Galzig csúcson egy teljesen új technikájú felvonó megépítését kezdték meg. A vendégek számára egy óriáskerék segítségével lehetővé teszik, hogy a beszállás a nagykabinokba a talaj magasságban történhessen.

A kabinok a kötélpálya magasságából az óriáskeréken keresztül leereszkednek talajhoz, majd a beszállás után ismét a kerék segítségével felemelkednek. Ezzel a rendszerrel 28 nagykabint, kabinonként 24 személyt repít majd fel a felvonó a Galzig csúcsra. Ez óránként 2200 főt jelent. A Galzig felvonó építészetileg egyedülálló konstrukciója valószínűleg az idei tél legkülönlegesebb fejlesztése lesz.