Generációváltás zajlik a magyar utazóközönség soraiban. A magyar fiatalok felismerték, hogy szinte egyik európai nagyváros sem biztosít olyan színvonalú és olyan gazdag zenei, sport, színházi programot valamint szórakozási lehetőségeket, mint London - nyilatkozta Gődény Gábor, a Visit Britain közép-európai marketing vezetője.
Az utazóközönség összetételében egyre több az olyan fiatal utazó, akik barátaikkal, vagy párjukkal látogatnak el Nagy-Britanniába, ezen belül is elsősorban Londonba. Amíg egy-két évvel ezelőtt az utazóközönség 20-25 százaléka volt 35 év alatti, addig ma már majdnem minden második utazó(43 százalék) ebből a korosztályból kerül ki - derül ki a felmérésből.
Ez a trend figyelhető meg a Nagy-Britanniába látogató magyar turisták által választott és preferált programokban és szabadidős aktivitások terén is. A magyar utasok minden tekintetben egyre aktívabbak - tette hozzá Gődény Gábor.
A magyar utasok ugyanis, a már-már szinte kötelező programnak tekinthető városnézés, templomok és katedrálisok megtekintése, múzeumlátogatás után minden más ország utazóinál nagyobb számban választanak olyan aktív pihenési lehetőségeket, mint például az országjárás, a kirándulás, a biciklitúra és természetesen a híres angol pub-okban való időtöltés. A fiatalok lehetőségeit legnagyobb mértékben anyagi erőforrásaik befolyásolják.
A turisztikai hivatal közleményéből az is kiderül, hogy a légitársaságok számának bővülése, és a klasszikus légitársaságok utóbbi időben tapasztalható drasztikus árcsökkentései miatt egyre több magyar tud gyakrabban és messzebb utazni. Az elmúlt évben Nagy-Britanniába látogattak el repülővel a legtöbben, mintegy 250 ezer magyar turista választotta vakációja helyszínéül a szigetországot, de várhatóan idén ez a szám megközelíti a 350 ezret.