A már most jelentkező pilótahiány komolyan fenyegeti a légi iparág fejlődését és a várható bevételeket is, nem is beszélve a biztonsági problémákról.
Hivatalos források szerint a Kínában üzemelő utasszállító repülőgépek száma a következő öt évben eléri az 1600-at és minden száz új repülőhöz ezer pilótára lenne szükség - közölte az iparági szabályozó testület. A kínai pilótaiskolák ugyanakkor évente csupán 600 pilóta kiképzését tudják vállalni.
A külföldi repülőgép-vezetők egyik első képviselője, a Unites Eagle Airlines alkalmazásában álló belga Philippe Burtonboy valóságos szupersztár a dél-nyugat kínai Chengdu városában. A pilóta csak négy hónapja van a városban, de így is szinte mindenki hallott már róla.
Az elmúlt hónapban a China Eastern légitársaság jelentette be, hogy 16 indiai hölgyet alkalmaz utaskísérőnek járatain. Ázsiában egyébként nem ritka, hogy európai pilótákat alkalmaznak a légitársaságok a hiányos hazai utánpótlás miatt. E cikk írója is utazott már a Vietnam Airlines járatán, amelyet magyar pilóta irányított.