Egyre több légitársaság kínálja utasainak az elektronikus jegykezelés lehetőségét, legyen az fapados cég, vagy hagyományos társaság. Az e-check-in segítségével időt spórolhatunk a repülőtéren, nem kell sorban állnunk a jegykezeléshez, helyette kezdhetünk a biztonsági ellenőrzéshez álló sorban.
A minél pontosabb megérkezés érdekében, ha tehetjük, foglaljunk korán reggel induló járatot! A nap előre haladtával ugyanis nő a valószínűsége a járatok torlódásának, az időjárás miatti késéseknek és legrosszabb esetben a járat törlésének is.
Furcsának tűnhet, de megfontolásra érdemes tanács, hogy a nyári hónapokban vigyünk magunkkal a fedélzetre egy könnyű dzsekit! Néhány pilótának megrögzött szokása, hogy szibériai hőmérsékletűre csökkenti a kabin hőmérsékletét, kompenzálandó a kinti hőséget, s ilyenkor könnyen csúnya megfázással indulhat a nyaralás.
Főként a transzkontinentális repülőjáratoknál, de néhány távolabbi európai országba - például Portugáliába - közlekedő járatnál fordul elő, hogy a célállomás elérésénél egyszer át kell szállnunk. A gépből való kikászálódás, rossz esetben az újabb beszállókártya beszerzése, a következő beszállási kapu megtalálása mind-mind időt és fáradtságot igénylő tevékenység, így ha lehetőségünk van rá, - bár Budapestről ezek a lehetőségek korlátozottak - foglaljunk közvetlen járatot! Ez némileg több pénzbe kerül, de megspórolhatjuk a nem ritkán 3-4 órás várakozást egy zsúfolt repülőtéren.
Szinte a legfontosabb tanács, hogy semmiképpen ne tervezzük úgy a nyaralást, hogy a tervezett érkezés után azonnal egy fontos program, vagy kirándulás kezdődik! Ha késik a repülőgépünk, könnyen lemaradhatunk a várva-várt eseményről. Például, ha hajóútra készülünk, és a hajó pénteken reggel hagyja el a kikötőt, lehetőleg ne csütörtök estére foglaljunk repülőjegyet!
Az indulás előtti rohanás elkerülése érdekében a repülőtérre való indulás előtt a biztonság kedvéért még egyszer hívjuk fel a légitársaságot, hogy gépünk a kiírt időpontban indul-e! Néhány légitársaság már bevezette azt a mobiltelefonos szolgáltatást, amelyre bejelentkezve sms-ben kaphatunk tájékoztatást a járatok késéséről. Ha célállomáson repülőtéri transzfer vár minket, okvetlenül legyen kéznél a fuvart szervező szálloda, vagy utazási iroda telefonszáma, hogy értesíteni tudjuk őket az esetleges késéről!
Mindig a megfelelő légitársaságot válasszuk! Ha néhány cégről kedvező tapasztalattal rendelkezünk, tartsunk ki a már jól bevált társaságoknál, néhány ezer forintért nem érdemes kockáztatni a megszokott kényelmet. Tegyük ezt még akkor is, ha a járat kicsit kényelmetlenebb időpontban indul!
Végezetül türelemmel és megértéssel viseltessünk a légi személyzet irányába, viselkedjünk velük úgy, ahogy elvárjuk tőlük, hogy velünk viselkedjenek! Még ha esetleg a stweardess nem is nyerte el a tetszésünket.