Turisztikai Európa-bajnok lett Budapest

Vágólapra másolva!
Európában Budapest érte el a legnagyobb turisztikai fejlődést tavaly - hangzott el a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. által rendezett keddi tájékoztatón - két és fél millió turista látogatta meg tavaly a fővárost, ami 8,7 százalékos növekedést jelent.
Vágólapra másolva!

Hogy Budapestnek mekkora szerepe van az ország turisztikai mérlegében, azt jól demonstrálja, hogy a külföldi szállásdíj bevétel 54 milliárd forint volt, amely egész Magyarország külföldi szállásdíj bevételének 72,2 százalékát teszi ki.

A magyar főváros elsősorban Béccsel és Prágával versenyez - miközben ugyanezen fővárosokkal sokszor együtt is működik. Ami Bécset illeti, a 2000-2005-ös időszakban 13,8 százalékos növekedést értek el a fenti időszakban, míg Budapest esetében ez a növekedés 32,1 százalék!

Prágában majd kétszer annyi szálláshelyet tartanak nyilván mint Budapesten, de ezek jelentős része olcsó ifjúsági - olykor kollégiumi - szoba, amely csak egy bizonyos kör számára vonzó. Ugyanakkor Prága vonzereje változatlanul erős.

Már több sajtótájékoztatón elhangzott, és most újból megerősítették a szakemberek hogy az ötcsillagos szállodák forgalma emelkedett igazán jelentősen.

Az ide látogató nemzetek közül listavezető Németország, (plusz 8,5 százalék) de turistaszámban rögtön követi Nagy-Britannia, ami eltér a hagyományos magyar idegenforgalmi struktúrától, hiszen egyik évről a másikra 40,6 százalékkal többen érkeztek a szigetországból. Jelentős növekedést mutat Spanyolország, az Egyesült Államok és Japán is.

Az eseményen elhangzott, hogy a legfontosabb az információs források minél szélesebb körű, többnyelvű kiépítése. Ma már a budapesti nevezetességekről és egyéb tudnivalókról 17 nyelven kereshet információt a turista és ugyancsak 17 nyelven jelenik meg a Budapest Guide. További speciális, tematikus többnyelvű füzetek kiadását tervezik, mint például a taxizásról szólót.

Fontosak az olyan nagyszabású idegenforgalmi attrakciók, mint a sok belföldit is vonzó Nyár a Lánchídon rendezvény vagy a karácsonyi vásár. Hasznos volt - és később is érezteti majd hatását - a 2005 végén végrehajtott internetes médiakampány is. A légiközlekedés olcsóbbá válása és az Európai Unióhoz való csatlakozás adta meg mindehhez az alapot.

A Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. 2006-ban is abban bízik, hogy a nemzetközi viszonylatban is kiugró tendencia az idén is folytatódik.