Rekorddal zárt az Utazás kiállítás

Vágólapra másolva!
Idén is nagy érdeklődés kísérte a vasárnap zárult Utazás 2005 kiállítást. A szombati munkanap ellenére hetvenezren keresték fel a Hungexpo budapesti vásárközpontot, ahol összesen 46 ország mutatkozott be, 19 ezer négyzetméteren.
Vágólapra másolva!

A kiállító kereskedelmi szálláshelyek elmondása szerint az érdeklődésből következtethető, hogy sokan szeretnének belföldön nyaralni a már zsebben lévő 4,5 milliárd forintnyi üdülési csekkel. Egyre nagyobb érdeklődés kíséri továbbá a különféle kedvezményekre feljogosító kártyákat. A kiállítók szerint sok utazni induló osztja majd szabadságát két, három részre.

A nyaralóprogramok mellett keresettek voltak a külföldi, hétvégi városnéző utak is. A külföldi országok között ugyanolyan keresett Görögország, Spanyolország, Törökország és Egyiptom, mint a közelebbi Horvátország. Az Utazás kiállítás szakmai napján testvérvárosi megállapodást írt alá Siófok és a jordániai Akaba. A két város vezetői az együttműködéstől a kölcsönös turisztikai forgalom fellendülését várják.

Spanyolország is erősít a magyar piacon

A Spanyol Idegenforgalmi Hivatal, a Turespana az Utazás Kiállításhoz kapcsolódóan idén is ünnepélyes vacsorára és sajtótájékoztatóra hívta a spanyol kiutazásban fontos szerepet játszó magyar túraszervezőket és a sajtó képviselőit.

A marketingszervezet új igazgatója, Félix de Paz hangsúlyozta, szeretnék erősíteni jelenlétüket a magyar piacon, ennek érdekében még magyarul is hajlandó megtanulni. Az Ausztriában működő képviselet az eddigi osztrák, magyar, cseh és szlovák piacok mellett mostantól Romániában és Bulgáriában is népszerűsíti Spanyolországot.

Tavaly összesen 53 millió turista látogatott az ibériai országba, ami 3 százalékos növekedést jelent a 2003-as eredményhez képest. Idén 160 kiemelt akciót tervez a Turespana, és összesen 60 millió eurót költ turisztikai marketingre, ennek több mint a fele fedezi az elmúlt hetekben jóváhagyott új marketingkampányukat.

A hamarosan hazánkban is látható, a spanyol vendégszeretet hirdető reklámok a "Smile! You are in Spain" szlogennel igyekeznek mosolyra buzdítani közönségüket. A teljes beutazásban hazánk 4 százalékos részesedésére számot tartó spanyol turisztikai piac komolyan épít a magyar utasokra. Ezt jelzi, hogy a második legnagyobb spanyol légitársaság, az Air Europa március 6-án elindította Madrid és Budapest között közlekedő járatát.