Az ősi Pueblo kultúrából származó sziklába vésett naptárat fedeztek fel

ókori pueblok
A Colorado-Utah határon lévő kanyon falába vésett spirális petroglifákat az ősi Pueblo kultúra naptára lehetett. - írja a Live Science.

A Castle Rock Pueblo néven ismert helyszín a Mesa Verde fennsíkon van, közrefogja a Colorado-Utah határt és leginkább a környező kanyonfalakba vésett ősi Pueblo településekről ismert. Az ősi Pueblo egy bennszülött embercsoport volt, akik a Castle Rock Pueblot lakták körülbelül 1250-es évektől 1274-ig. A földművelő Pueblo közösségek az egyik legfejlettebb Kolombusz előtti kultúra volt Észak-Amerikában.

Tökéletesítették a többemeletes kőházépítő mesterséget, melyek a középkori városi házakra, vagy a még későbbi tömbházakra hasonlítanak. Szikla művészetükről, finoman díszített ékszereikről és a fekete festékkel fehér háttérre festett különböző mintájú díszített kerámiáikról is híresek voltak.

Vizsgálatuk alatt a kutatók felfedeztek egy magasan a szikla teleülés felett lévő kanyonfalba vésett petroglifa sorozatot. A vésések több, mint 1 méter átmérőjű spirálok több, mint 4 kilométeren át tartanak.

A vizsgálatok alatt a kutatók felfedeztek egy spirák sorozatot, amit naptárként használhattak. Forrás: https://www.livescience.com/archaeology/discovery-of-calendar-rock-carvings-from-ancestral-pueblo-in-us-southwest-surpasses-wildest-expectations

Jagoslaw Palonka, a lengyel Jagello Egyetem régésze, az kutatás vezetője úgy gondolta, hogy már átvizsgálták a területet, teljeskörű ásatásokat, földrajzi vizsgálatokat végeztek és digitalizáltak. Mégis, a helyi közösség idősebb tagjait arra utaltak, hogy a szurdok magasabb, kevésbé elérhető részein több minden található. A kutatók ellenőrizni akarták az információt és amit találtak, felülmúlta a legvadabb várakozásaikat.

A kutatók úgy gondolják, hogy az ókori pueblo közösség a paneleket naptárként használták a csillagászati megfigyelésekhez és speciális napok, köztük a nyári és téli napforduló és a tavaszi és őszi napéjegyenlőség megünepléséhez.

(Forrás: Live Science: https://www.livescience.com/)