Lenézett az űrhajós a Földre, hátborzongató dolog pillantott vissza rá

ISS
A Nemzetközi Űrállomás (ISS) űrfotója
Koponyaformájú vulkán található a Föld legnagyobb sivatagában, a Szaharában. A képződményről a Nemzetközi Űrállomás egyik dolgozója készített felvételt mintegy 400 kilométeres magasságból.

A koponyaformájú természeti képződményről készített képet a NASA Föld Obszervatóriuma tette közzé. A felvétel egy Nikon D5 digitális kamerával készült még február 12-én, az űrügynökség azonban csak most hozta nyilvánosságra.

Az észak-csádi Trou au Natron egy 1000 méter mély kaldera, amelynek átmérője nagyjából 6-8 kilométer. A hatalmas gödör aljának nagy részét vastag, fehér sóréteg borítja, amely nátrium-karbonát, nátrium-bikarbonát, nátrium-klorid és nátrium-szulfát keveréke. A szemeket és az orrot alkotó fekete gödrök valójában a vulkáni szellőzőnyílások körül kialakult salakkúpok.

Az észak-csádi Trou au Natron egy 1000 méter mély, koponya formájú kaldera, amelynek átmérője nagyjából 6-8 kilométer Forrás: NASA Earth Observatory

A Trou au Natron a Tibeszti-hegységben található, amely a Szahara legmagasabb hegyvonulata, körülbelül 2450 méter magas. A bolygó egyik legtávolabbi és legelszigeteltebb részének tartott hegység hátborzongató és titokzatos hely.

A zord környezet ellenére a Tibeszti-hegység élővilága változatos; találhatók itt aranysakálok, sivatagi rókák, gazellák, afrikai vadmacskák és különböző madárfajok is. A környéken élnek a félnomád életmódot folytató toubou nép tagjai.

A Trou au Natron egy kevésbé tanulmányozott vidék, mivel távol esik a lakott területektől, és politikailag instabil, háborúktól sújtott régióban fekszik Forrás: Gerhard Holub /Wikimedia Commons

A Trou au Natron egy kevésbé tanulmányozott vidék, mivel távol esik a lakott területektől, és politikailag instabil, háborúktól sújtott régióban fekszik. Mai napig rejtély hogyan, és mikor alakult ki a vulkanikus képződmény. A vulkán már nem működik, de nem ismert, mikor tört ki utoljára. Helyén 14 000 évvel ezelőtt egy mély gleccsertó volt.