A matematikatanítást támogatja ez a hazai fejlesztésű társasjáték

társasjáték
A fejlesztés célja olyan vonzó játékkészletek kialakítása volt, amelyek egyszerre alkalmasak otthoni és oktatási felhasználásra, olyan szín- és formavilággal, hogy a gyerekek szívesen vegyék kézbe azokat oktatási környezetben is
Vágólapra másolva!
A A matematikatanítást támogató társasjátékot fejlesztett ki a Pécsi Tudományegyetem (PTE), amely rangos innovációs elismerésben részesült - tájékoztatta az egyetem szerkesztőségünket.
Vágólapra másolva!

Ahogy arra a PTE rámutatott, a matematikatanítási társasjátékcsomag egyszerre alkalmas otthoni és oktatási felhasználásra. A fejlesztés során szín- és formavilágában is vonzó játékkészleteket alakítottak ki, amit a gyerekek szívesen vesznek kézbe oktatási környezetben is. Ebben a komplexitásban eddig nem állt rendelkezésre a tanításban felhasználható, professzionális megvalósítású matematikai eszközkészlet.

– hangsúlyozta a Pécsi Tudományegyetem a hozzánk eljuttatott közleményben.

A fejlesztés célja olyan vonzó játékkészletek kialakítása volt, amelyek egyszerre alkalmasak otthoni és oktatási felhasználásra, olyan szín- és formavilággal, hogy a gyerekek szívesen vegyék kézbe azokat oktatási környezetben is Forrás: PTE/Csortos Szabolcs

A Magyar Innovációs Szövetség 1991-ben alapította meg a Magyar Innovációs Nagydíjat. Az évente egyszer kiadott nagydíjat azok a Magyarországon bejegyzett társaságok kaphatják, amelyek a díjátadást megelőző évben kiemelkedő műszaki, gazdasági innovációs teljesítményt értek el.

A PTE matematikai társasjátékcsomagát a bírálóbizottság a Magyar Innovációs Nagydíj pályázat keretében kiemelt elismerésben részesítette.

A díjat pénteken az Országház Felsőházi Termében vette át Jakab Ferenc professzor, a PTE innovációs rektorhelyettese Pakucs Jánostól, a Magyar Innovációs Szövetség tiszteletbeli elnökétől.

– emelte ki a PTE. – Az egyetem munkatársai szellemi termékként, úgynevezett know-how-ként fogalmazták meg azt a Dienes matematikai laboratórium eszközcsomagot, amely komplex módon alkalmazható a matematikatanításban és a kapcsolódó fejlesztő programokban.

Hozzátették: az innováció újdonságtartalma, hogy ebben a komplexitásban korábban nem állt rendelkezésre a tanításban felhasználható, professzionális megvalósítású matematikai eszközkészlet, amely az alsó tagozatos oktatás szinte teljes spektrumát le tudja fedni.