Kiderült, melyik a legokosabb kutyafajta

kutya
Speciális tesztsorozattal derítette ki kutatók egy csoportja, melyik a világ legintelligensebb kutyafajtája. Nem erre a győztesre számítottak.

A border collie az intelligenciatesztek gyakori szereplője, sok kísérletet végeztek már a fajtával, a mostani kutatás azonban nem őt, hanem a belga juhászkutyát hozta ki győztesnek – írja a Scientific Reports folyóiratban megjelent tanulmány.

Az új kísérletsorozatban 1002 kutyát vizsgáltak. Mérték többek között a problémamegoldó képességüket, a stratégiájukat, impulzuskontrolljukat, a gesztusok olvasásának képességét, az emberi viselkedés másolásának képességét, memóriájukat, valamint logikus gondolkodásukat.

– mondta Saara Junttila, a Helsinki Egyetem kutatója, aki részt vett a tanulmány elkészítésében.

A border collie-k nagyon jól teljesítettek minden tesztben, ám még az ő eredményüket is felülmúlták a belga juhászkutyák;

a maximális 39 pontszámból 35-t értek el.

Egy belga juhászkutya portréja Forrás: Ron Armstrong

A belga juhászkutyákat a bűnüldözésben és biztonsági munka során használják főleg, kiválóan tudják azonosítani a célpontokat, és kitűnő a problémamegoldó képességük. Nem minden tesztben emelkedtek ugyanakkor ki; a késztetésnek való ellenállást, valamint a térbeli tudatosságot vizsgáló hengertesztben kifejezetten gyengén teljesítettek.

Az új kutatás egyik korlátja, hogy nem reprezentálja a teljes kutyapopulációt, ezért további vizsgálatok jöhetnek.