Hatalmas alkoholfelhőt vettek észre az űrben

Atacama Large Millimeter/submillimeter Array This stunning photograph shows some of the antennas comprising the Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA), all observing a panoramic view of the Milky Way’s centre. There is far more to ALMA than s
Az ALMA részlete a Tejúttal. A Dél Keresztje az előtérben lévő távcső felett jobbra látható
Nagy mennyiségben azonosítottak alkoholmolekulákat az űrben, a galaxisunk központi régiójában – írja a Futurism.

A németországi Max Planck Rádiócsillagászati Intézet munkatársai propanol molekulákból álló felhőt találtak. A kutatók szerint ez a legnagyobb alkoholmolekula, amelyet valaha észleltek az űrben, a Tejútrendszer centruma közelében.

Úgy vélik, a felfedezés segíthet jobban megérteni a csillagok keletkezését.

A kutatócsoport a propanol mellett izopropanolt is talált a Sagittarius B2 közelében. A Sagittarius B2 egy csillagközi régió, nem messze a galaxisunk középpontjában megbúvó Sagittarius A* néven ismert szupermasszív fekete lyuktól.

Forrás: Petr Horálek/ESO

A régiót a "szülőszoba" becenévvel illetik, mivel rengeteg csillag születésének helyszíne. E vegyi anyagok felfedezése a csillagközi térben része annak a hosszadalmas erőfeszítésnek, amely a Sagittarius B2-hez hasonló csillagkeltető régiók jobb megértésére irányul.

- mondta Rob Garrod, a Virginiai Egyetem munkatársa, az Astronomy Astrophysics című folyóiratban megjelent két új tanulmány egyikének társszerzője a kiadott közleményében.

- tette hozzá Garrod.

Az űrbéli alkoholfelhőt a kutatók a chilei ALMA távcsőrendszerrel fedezték fel.