Falánk betolakodó jelent meg Ausztráliában, bajban az élővilág

Egy betolakodó és ráadásul falánk békafaj fenyegeti Ausztrália biológiai sokféleségét - figyelmeztetnek a kutatók egy új tanulmányban.

A Dél-ausztráliai Egyetem tudósai szerint a foltos combú Litoria cyclorhyncha Nyugat-Ausztráliából vándorolt át a kontinens déli részére, ahol mostanra több mint ezer egyedre duzzadt a populációja.

- mondta Christine Taylor, a tanulmány egyik társszerzője. "Olyan viszonylag nagyméretű, ragadozó békáról van szó, amely nem honos Ausztrália déli részén és nagy pusztítást képes végezni maga körül" - tette hozzá a szakember.

Taylor szerint a helyi fajok fokozatos bekebelezése révén a békafaj hatással van az ökoszisztémára, ami megváltoztathatja vagy módosíthatja a helyi táplálékláncot.

Az őshonos madarak, hüllők és emlősök alulmaradhatnak vele szemben az erőforrásokért folyó versenyben, ami felboríthatja a biológiai sokféleséget.

Forrás: University of South Australia

A kutatók mesterséges vizenyős területeken, városi környezetben és bozótosokban befogott 76 béka gyomortartalmát vizsgálták meg. Mindegyik példány gyomrában legkevesebb hat zsákmányállat maradványait azonosították, összesen 200 különböző fajból.

- mondta Gunnar Keppel, a tanulmány egy másik szerzője.

"Az, hogy ilyen jól tűri a sós környezetet és a meleget, azt eredményezheti, hogy tovább terjeszkedik, és ha nem fékezzük meg, akkor kelet felé veheti az irányt" - figyelmeztetett rá a kutató.

(MTI/Hszinhua)