Valami hatalmas dologra bukkantak a Föld mélyén

Föld
This NASA handout image released July 20, 2015 shows Earth as seen on July 6, 2015 from a distance of one million miles captured by a NASA scientific camera aboard the Deep Space Climate Observatory spacecraft. The color images of Earth from NASA’s Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC) were generated by combining three separate images to create a photographic-quality image. The camera takes a series of 10 images using different narrowband filters -- from ultraviolet to near infrared -- to produce a variety of science products. The red, green and blue channel images are used in these Earth images. AFP PHOTO / NASA / HANDOUT == RESTRICTED TO EDITORIAL USE / MANDATORY CREDIT: "AFP PHOTO / HANDOUT / NASA "/ NO MARKETING / NO ADVERTISING CAMPAIGNS / NO A LA CARTE SALES / DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS == / AFP PHOTO / NASA / --
Modern képalkotó technikával hatalmas struktúrákat fedeztek fel a Föld magjának közelében. Az eredmény jól mutatja, mennyire keveset tudunk bolygónk belső szerkezetéről – írja a Futurism tudományos portál.

A Marylandi Egyetem geológusa, Vedran Lekić szerint

A kutatók egy számítógépes algoritmus, az úgynevezett Sequencer segítségével korábban nem látott részletességgel elemeztek több száz földrengést. A módszer nagyjából ahhoz hasonlítható, ahogy a denevérek echolokációval (hangvisszaverődéssel) feltérképezik környezetüket.

Az eredmények egy hatalmas szerkezet létezéséről tanúskodnak a mag közvetlen közelében. Jelen pillanatban senki sem tudja, mi lehet ez a titokzatos struktúra, a szakértők arra tippelnek, hogy

extrém sűrű, rendkívül forró kőzetrétegre sikerült bukkanni.

„Meglepett minket, hogy a Marquises-szigetek alatt ilyen hatalmas, korábban nem ismert képződmény létezik" – érzékeltette a felfedezés jelentőségét Lekić, aki úgy véli, a szeizmogramok adataiból a Sequencer a jövőben további hasonló struktúrákat fog detektálni.