Átadták Németország első villamosított autópálya-szakaszát

hibrid kamion
Vágólapra másolva!
Átadták Németország első villamosított autópálya-szakaszát, amelyen hibrid kamionok menet közben "tankolhatnak áramot" egy felsővezetékről, hasonlóan a városi trolibuszokhoz.
Vágólapra másolva!

Áramszedős hibrid kamionok róják a német utakat

Az öt kilométeres kísérleti szakasz (eHighway) Hessen tartományban, az A5-ös autópályán, Frankfurt és Darmstadt között épült ki, ahol naponta 130 ezer jármű halad át, 10 százalékban teherautók. Az

áramszedővel rendelkező hibrid teherautók

a jobboldali sávban, mindkét irányban tölthetik akkumulátoraikat.

A kísérleti projektben öt szállítmányozási cég vesz részt, az áramszedős kamionokat a Scania fejlesztett ki. A szövetségi környezetvédelmi minisztérium 14,5 millió eurót fordított a vezeték és a szükséges oszlopok kiépítésére, és további 15 millió eurót szán adatgyűjtésre és -elemzésre, amely a fő célja a 2022-ig tartó projektnek.

Áramszedős hiibrid kamion. Forrás: https://www.der-deutsche-innovationspreis.de/verkehr-warum-der-ehighway-von-siemens-eine-gute-idee-ist/

A villamosított autópályát nem szánják a vasút vetélytársának, még kedvező tapasztalatok esetében sem építenének felsővezetéket az összes német autópálya fölé,

a minisztérium szerint legfeljebb 1000 kilométernyi szakasz jöhet szóba.

A felsővezeték kiépítése kilométerenként egymillió euróba kerül, vagyis a teljes szakasz villamosításának költsége egymilliárd euró lenne.

A kamionok 10 kilométert tudnak megtenni feltöltött akkumlátorral

Mivel minden kísérleti jelleggel történik, a felsővezetékről leszedett elektromos áram árát egyelőre az állam állja, ezért nincs kidolgozott módszer a számlázásra. Egyelőre kérdéses az is, miként kárpótolhatják a fuvarozókat a hagyományos kamionok árának 150-175 százalékba kerülő hibrid teherautók beszerzésének többletköltségéért.
A kamionok egy feltöltött akkumulátorral egyelőre legfeljebb 10 kilométert tudnak megtenni, a cél a 60 kilométeres hatótávolság elérése.

A világ első elektromos autópályája Svédország Gävle városnak közelében vezették be 2016 nyarán. A svéd OEM Scania és a német Siemens együttműödésének eredmémye. Forrás: https://www.dailyscandinavian.com/electric-highway-sweden/

Világviszonylatban nem ez az első villamosított autópálya, az Egyesült Államokban és Svédországban már működnek kísérleti szakaszok, és terveznek eHighway-t Észak-Olaszországban is.
Németországban a továbbiakban Schleswig-Holsteinben az A1 autópályán, Baden-Württembergben pedig lakott településeken tervezik kipróbálni, működőképes-e a környezetkímélő közlekedési forma.

(Forrás: MTI)