Azonosították a T. rex egyik korai rokonát

dinoszaurusz
Andrey Atuchin művész ábrázolása, hogy nézhetett ki a Suskityrannus hazelae.
Egy eddig ismeretlen ragadozó dinoszauruszfajt azonosítottak amerikai őslénykutatók. A kisméretű Suskityrannus hazelae 92 millió évvel ezelőtt élt, a Tyrannosaurus rex egyik korai rokona volt - írták a virginiai műszaki egyetem kutatói a Nature Ecology and Evolution című lapban.

Megtalálták a Tyrannosaurus rex egy rokonát

A faj két egyedének csontjait több mint húsz éve fedezték fel az egyesült államokbeli Új-Mexikóban lévő Zuni-medencében, a fajt azonban csak most határozták meg - olvasható az egyetem közleményében.

Nesbitt az 1998-ban felfedezett Suskityrannus hazelae maradványaival. Forrás: https://vtnews.vt.edu/articles/2019/05/science-mini_tyrannosaurus_rex_Suskityrannus_Nesbitt.html

Mintegy 80-66 millió évvel ezelőtt a tyrannosauridák családjába tartozó hatalmas őshüllők éltek a Földön, köztük a

Tyrannosaurus rex is.

Az elődeikről szóló ismeretek azonban hiányosak voltak.
A Sterling Nesbitt paleontológus és kutatócsoportja által leírt faj törzsfejlődéstanilag a legrégebbi, legkisebb tyrannosauridák és a későbbi óriások között helyezkedik el.

Nesbitt a Suskityrannus hazelae 1998-ban Új-Mexikóban felfedezett koponya darabját tartja a kezében. Mellette a Tyrannosaurus rex gipszből öntött teljes méretű alsó állkapcsának egy része. Forrás: https://vtnews.vt.edu/articles/2019/05/science-mini_tyrannosaurus_rex_Suskityrannus_Nesbitt.html

Az egyik dinoszaurusz maradványait maga Nesbitt találta 1998-ban, amikor 16 éves diákként részt vett az egyik ásatáson.
A Suskityrannus hazelae koponyájának hossza 25-32 centiméteres, tehát az állat lényegesen kisebb volt, mint a Tyrannosaurus rex - írták a kutatók.

Andrey Atuchin művész ábrázolása, hogy nézhetett ki a Suskityrannus hazelae. Forrás: https://vtnews.vt.edu/articles/2019/05/science-mini_tyrannosaurus_rex_Suskityrannus_Nesbitt.html

Csípőmagassága kevesebb mint egy méter, súlya 20-41 kilogramm közötti lehetett. Összehasonlításképpen:

egy kifejlett T. rex mintegy kilenc tonnát nyomott.

A Suskityrannus hazelae apró termete ellenére különleges futólábbal és erős harapással bírt.

(Forrás: MTI)