A világ top 2 százalékában a Szegedi Tudományegyetem

JATE
Szeged, 2010. augusztus 19. A Szegedi Tudományegyetem központi épülete a Dugonics téren. MTI Fotó: Soós Lajos
Vágólapra másolva!
Őrzi kivívott pozícióit a Szegedi Tudományegyetem a legjobb képzéseket rangsoroló listák alapján: az idén február végén publikált QS-rangsor szerint az orvostudományokban a 301-350. helyet birtokolja az SZTE, azonban a többi képzési ágban is előkelő helyen szerepel a legjobb vidéki magyar egyetem. Mindez összességében azt jelenti, hogy az SZTE a világ legjobb egyetemeinek felső 2%-os topligájában helyezkedik el.
Vágólapra másolva!

A Szegedi Tudományegyetem idén is bekerült a világ legjobb egyetemei közé a brit QS World University Rankings by Subject rangsorokban. A legjobb eredményt a bölcsészettudományokon belül a nyelvtudományok ágban érte el, amely a 251-300. helyen végzett.

Az élet- és orvostudományok területén is a legjobb 500 egyetem közé került az SZTE: a 451-500. helyet tudhatja magáénak. Ezen belül az orvostudományokban a 301-350. helyet, a biológiai tudományokban a 451-500. helyet szerezte meg.

A Szegedi Tudományegyetem központi épülete Forrás: MTI/Soós Lajos

A természettudományokon belül a kémiai tudományok kategóriában az 501-550. helyen végzett az SZTE. Kiválóan szerepelt az SZTE a QS összegyetemi rangsorában is. Ahogyan arról már hírt adtunk, ezen a listán a Szegedi Tudományegyetem – javítva korábbi eredményén – a 470. helyezést érte el. Ez a pozíció magyarországi viszonylatban a legjobb. A világ közel 26 ezer felsőoktatási intézményét tekintve pedig a top 2 százalékban végzett az SZTE.

Korábban megírtuk, hogy a Szegedi Tudományegyetem a kormány erőteljes támogatása mellett gyakorlatorientált orvosi képzési rendszert honosított meg Szegeden, miközben fejlesztik a fogorvostudományi, az informatikai és a nyelvi képzéseiket is.

Az SZTE vezeti azt a rangsort idehaza, mely a legtöbb elnyert EU-s pályázat szerint rangsorolja az egyetemeket: összesen több mint 48 milliárd 679 millió forintból valósulnak meg a következő években az oktatást, a kutatást és a gyógyítást szolgáló fejlesztések. A jövő orvosai modern műtőkben, tulajdonképpen „éles” helyzetben gyakorolhatják, ahogy a valódi műtéteket kell majd elvégezniük a diplomaszerzés után.