Valamit talált a NASA a Marson, nagy bejelentésre készülnek

Curiosity
A Curiosity több tucat képből összegyúrt szelfije
A Curiosity lassan hat éve kutatja a vörös planéta titkait, legújabb felfedezéséről az amerikai űrügynökség június 8-án, csütörtökön, este nyolc órakor számol be. A kutatók szerint az eredmények izgalmasnak ígérkeznek.

Habár ilyenkor mindenki abban reménykedik, ezúttal tényleg Földön kívüli létformák felfedezéséről érkeznek beszámolók, nagy valószínűséggel most sem erről lesz szó, ugyanakkor a NASA szerint a felfedezés jelentősen hozzájárulhat a Mars történetének alaposabb megismeréséhez.

A Curiosity 2012 augusztusa óta kutatja a vörös bolygót. A jármű legutóbb azzal került a hírekbe, hogy ütvefúrójával mintegy 50 milliméter mélyre fúrt a Duluth névre keresztelt célpontjába. Mivel a rover fúrója 2016 decemberében meghibásodott, a kutatóknak új fúrómódszert kellett kidolgozniuk, hogy a mintagyűjtés folytatódhasson. Az új technika (Feed Extended Drilling) alkalmazásával a marsjáró fúrója a robotkar erejét is használja fúrás során, hasonlóan ahhoz, ahogyan az ember falat fúr.

A Curiosity több tucat képből összegyúrt szelfije Forrás: MTI/EPA/NASA/JPL-Caltech/MSSS/-------------------

A bejelentést a NASA honlapján lehet élőben nyomon követni, az eredményekről pedig a Science magazin ír majd részletesebben.

Forrás: NASA