Óriásszivar érkezett egy távoli csillagrendszerből

csillagközi aszteroida
Így néz ki az elsőként megfigyelt messziről származó aszteroida
Egy másik csillagrendszerből származó objektum látogatta meg Naprendszerünket. A történelmi felfedezést a hawaii Pan-STARRS1 teleszkóp tette.

Az égitestről kezdetben azt hitték, hogy egy ősi üstökös, ám kiderült, nem ez a helyzet és valóban a csillagközi térből származik.

– nyilatkozta Thomas Zurbuchen, a NASA kutatója.

Az aszteroida az Oumuamua nevet kapta, amelynek jelentése hawaii nyelven "elsőként érkező távoli üzenet" (hivatalos neve a kevésbé fantáziadús 1I/2017 U1).

A kisbolygó elképesztő sebességgel, 137 900 kilométer per órával száguld, és már 200 millió kilométerre van a Földtől. Szerencsére időközben a kutatóknak sikerült alaposabban is megfigyelnie az égitestet, eredményeiket a Nature magazinban közölték.

Így néz ki az elsőként megfigyelt messziről származó aszteroida Forrás: ESO

Többek között kiderült, hogy az aszteroida teljesen máshogy néz ki, mint Naprendszerbeli társai és leginkább egy 400 méter hosszú szivarra emlékeztet. Sötétvörös színű, ami a kutatók szerint leginkább annak köszönhető, hogy évmilliók óta tartó csillagközi utazása során folyamatosan bombázzák felszínét a nagy energiájú kozmikus sugarak.

A csillagászok becslése alapján évente egy csillagközi aszteroida teszi tiszteletét rendszerünkben, de csak most rendelkezünk azzal a technikával, amivel észlelhetjük e halovány objektumokat.