Nem játszik többé ember ellen az AlphaGo

gó, Ko Csie
Ko Csie eredménytelenül küzdött az AlphaGo ellen
Vágólapra másolva!
Nem játszik többé ember ellen az AlphaGo: az összetett kínai táblajáték, a gó aktuális bajnoka ellen vívott legutóbbi játszmája volt a Google mesterségesintelligencia-szoftverje számára az utolsó, mostantól komolyabb feladatokra koncentrálnak a fejlesztők.
Vágólapra másolva!

Miután 3:0 győzelmet aratott a világ jelenlegi legjobb gójátékosa, a kínai Ko Csie ellen, az AlphaGo nem vesz részt több gótornán, a fejlesztők más, általánosabb algoritmusokra koncentrálnak, olyanokra, amelyek segíthetik az emberiséget - mondta Demis Hassabis, a DeepMind fejlesztő cég alapítója és vezetője a szombati utolsó játszma után. Ilyen új feladatok lehetnek bizonyos betegségek gyógyításához szükséges orvosságok kifejlesztése, az energiafelhasználás csökkentése vagy új anyagok feltalálása.

Döbbenetes fejlődés

A szoftver múlt heti győzelme a világ legbonyolultabbnak tartott stratégiai táblás játékában újabb bizonyítéka annak, hogy a számítógépes intelligencia alkalmanként jobbnak bizonyul bonyolult feladatok megoldásában, mint az ember.

Ko Csie eredménytelenül küzdött az AlphaGo ellen Forrás: AFP/Str

A Google óriáscég a kínai hatóságokkal együttműködve rendezte meg a Future of Go Summit elnevezésű viadalt Sanghaj közelében. A gó több ezer éves múltra visszatekintő táblás stratégiai játék, amelyben két játékos helyez el fehér és fekete köveket egy négyzetrácsos mezőn. A játék rendkívül népszerű az ázsiai országokban, a legjobb játékosok rendre Kínából, Japánból és Dél-Koreából kerülnek ki. A góban jóval több kombináció lehetséges, mint a sakkban, az AlphaGo kiszámítja azokat a lépéseket, amelyeket az ember valószínűleg meglép, és csak azokra koncentrál.

A gó istene

"Tavaly azt gondoltam, hogy az AlphaGo játéka már szinte megközelíti az emberét, de most úgy vélem, úgy játszik mint a gó istene" - jelentette ki a 19 éves kínai bajnok, akit a vereség láthatóan letört.

Egy évvel ezelőtt az AlphaGo szoftvere ötből négy játszmában győzte le a dél-koreai Li Szedolt, az akkori góvilágbajnokot, így ez lett az első számítógépes program, amely legyőzött egy profi gójátékost.

Demis Hassabis mindig is hangsúlyozta, hogy a cég mesterséges intelligenciáját nagyobb feladatoknak akarják szentelni, például a betegségtünetek elemzésének.