Elindult az Atlanti-átkelésre a napelemes repülőgép

Solar Impulse
A repülőgépnek sokszor 10 ezer méteres magasságokba kell repülnie, hogy teljesen feltölthesse akkumulátorait
Vágólapra másolva!
Elindult utolsó óceánátkelésére a Solar Impulse napelemes repülőgép: a New York-i John F. Kennedy repülőtérről kezdi meg körülbelül négynapos útját Bertrand Piccard irányításával.
Vágólapra másolva!

Utolsó óceánátkelésére indult világkörüli útja során a Solar Impulse napelemes repülőgép, a körülbelül négy napig tartó veszélyes szakaszon Bertrand Piccard lesz a gép pilótája. Ez lesz az első olyan transzatlanti átkelés, amelyet mindenféle fosszilis energiahordozó felhasználása nélkül hajtanak végre. A mostani úticél a sevillai repülőtér.

A 2,3 tonnás, együléses repülőgépet 17 ezer napelem működteti, szárnyai szélesebbek, mint egy Boeing 747. A nappal eltárolt energiával éjszaka is képes repülni. A Solar Impulse projekt 2002-ben indult, akkor még a Solar Impulse 1 prototípusával, hogy

a megújuló energiák fontosságára és az innováció erejére felhívja a világ figyelmét.

A Solar Impulse második prototípusa 2015 márciusában szállt fel Abu Dzabiból, és oda is kellett volna megérkeznie még a nyár végén, azonban több körülmény is hátráltatta a megvalósítást.

A repülőgépnek sokszor 10 ezer méteres magasságokba kell repülnie, hogy teljesen feltölthesse akkumulátorait Forrás: Origo

A Solar Impulse-on 90 fős stáb dolgozik, köztük 30 mérnök, 25 technikus, 22 küldetést vezérlő szakember, valamint több mint 100 partner és támogató vesz részt a projektben. A napelemes repülő képes öt teljes napot leszállás nélkül, kizárólag megújuló energiát felhasználva a levegőben maradni, így elméletileg nem lesz probléma az Atlanti-átkelés alig négynapos időtartamával.