Rekordkártérítést fizet a British Petrol

File photo shows fire boat response crews battling the blazing remnants of the off shore oil rig Deepwater Horizon, off Louisiana 
BP olajkatasztrófa Mexikói-öböl
Fire boat response crews battle the blazing remnants of the off shore oil rig Deepwater Horizon, off Louisiana, in this file handout photograph taken on April 21, 2010 and obtained on April 22, 2010. BP PLC has reached an estimated $7.8 billion agreement with plaintiffs suing over the massive 2010 Gulf of Mexico oil spill, the company said on March 2, 2012, but it still faces claims by the U.S. government and drilling partners. BP said the cost of the proposed settlement would be around $7.8 billion, including a BP commitment of $2.3 billion to help resolve loss claims related to the Gulf seafood industry. REUTERS/U.S. Coast Guard/Handout/Files (UNITED STATES - Tags: DISASTER ENERGY BUSINESS) FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS
Vágólapra másolva!
Minden idők legnagyobb környezetkárosítási kártérítését, 20,8 milliárd dollárt, átszámítva 5,7 ezer milliárd forintot fizet a British Petrol brit olajcég a Mexikói-öbölben 2010-ben történt olajkatasztrófáért.
Vágólapra másolva!

Loretta Lynch amerikai igazságügyi miniszter közleményében "minden idők legnagyobb környezetvédelmi kártérítésének" nevezte az összeget. A kártérítéssel egy időben minden idők legnagyobb mértékű helyreállítási programja is megkezdődik. A minisztérium szerint a cégnek javítania kell a vízminőséget, és helyre kell állítania az élőhelyeket.

A BP által üzemeltetett Deepwater Horizon nevű olajkitermelő platformon 2010. április 22-én robbanás történt, majd tűz ütött ki, 11 munkás meghalt, a sérült mélytengeri kútból

csaknem 790 millió liter olaj ömlött a tengerbe.

Az olaj elérte a Mexikói-öböl partvidékét, súlyos károkat okozva több ágazatnak és az élővilágnak.

A Deepwater Horizon nevű olajkitermelő platformon történt robbanás után több százmillió liter olaj ömlött a tengerbe Forrás: Reuters/Handout

A BP négy hónapos vizsgálat után, 2010 októberében kiadott részletes jelentése szerint a katasztrófát "műszaki hibák összetett, egymással összefüggő sorozata", valamint emberi és tervezési tényezők együtt okozták.