Minden ötödik gyerek azt hiszi, minden igaz, amit a neten talál

internet, gyerekek
Rengeteg gyerek hiszi azt, hogy amit az interneten lát, mind igaz
Vágólapra másolva!
Az interneten felnőtt fiatalok nagyon nehezen tudják eldönteni, hogy mi igaz és mi nem az online hozzáférhető információból, állítja egy brit marketingkutató cég legújabb vizsgálata.
Vágólapra másolva!

Noha úgy tűnik, hogy az 1999 után született gyerekek nagyon értenek az internethez, az Ofcam brit marketingkutató cég felméréséből az derült ki, hogy csupán a

12-15 éves gyerekek fele használja a netes keresőket ésszerű fenntartásokkal,

amikor az eredményeket szűri.

Bedőlnek a hirdetéseknek

Ugyanezen korcsoport majdnem 20 százaléka vakon megbízik a keresőmotorokban. Azt mondták, hogy elhiszik, hogy minden kiadott eredmény biztosan igaz. (Ez azért némi javulás 2011-hez képest, mert akkor még a válaszadók 33 százaléka tartott minden eredményt igaznak.)

Rengeteg gyerek hiszi azt, hogy amit az interneten lát, mind igaz Forrás: Picasa

Ezeknek a „digitálisan naiv” gyerekeknek a jelek szerint fogalmuk sincs, hogyan működik az online marketing és a hirdetésipar. Manapság a 12-15 éves korosztályból csak háromból egy gyerekképes helyesen felismerni a szponzorált linkeket a Google keresési eredményeiben – még akkor is, ha ezek mellett a linkek mellett élénk narancsszínű dobozban ott áll az „Ad” vagy „Hirdetés” szó.

A szociális médiával szemben több a fenntartás

A korcsoport tagjainak kevesebb, mint a fele tudja, hogy a videóbloggereknek fizethetnek azért, hogy cégeket vagy termékeket reklámozzanak.

Csak egy terület van amellyel szemben a gyerekek is szkeptikusan állnak hozzá: a szociális média.

Tíz tinédzserből hét mondta, hogy egyetért a következő állítással: „Azt gondolom, hogy a legtöbb ember másként viselkedik online, mint amikor szemtől szemben beszélgetnek az emberekkel”. A korcsoporton belül is több lány értett egyet ezzel az állítással, mint fiú.