Gyorsítják a rosszindulatú bőrrák terjedését az antioxidánsok

rák,rákdiagnosztika
Japan's chemical giant Toray unveils the new plastic made bloodtest chip, which enables to diagnosis various diseases with a drop of blood, almost hundredfold sensitivity of current glass made chip at the nano technology exhibition in Tokyo, 23 February 2005. The chip has micro alley on the surface of chip for microanalisys of Illness-related protein. Toray is expecting to put it on the market within two years. AFP PHOTO/Yoshikazu TSUNO
A táplálékkiegészítőkben található antioxidánsok megelőzés helyett gyorsítják a bőrrák egyik leghalálosabb változatának terjedését - állítja egy svéd kutatók által csütörtökön publikált tanulmány.

A Sahlgrenskai Rákközpont kutatói szerint noha az antioxidánsokat gyakran mint a daganatos megbetegedések megelőzését szolgáló termékeket hirdetik, a valóságban rosszindulatú melanóma esetén inkább megduplázzák az áttétek kialakulásának ütemét.

A már diagnosztizáltak kerüljék

"A legutóbbi kutatásunk, kombinálva az antioxidánsokkal kapcsolatos nagy klinikai kísérletekből származó információkkal, arra utal, hogy a nemrégiben rákkal diagnosztizált páciensek jobb, ha elkerülik az ilyen típusú táplálékkiegészítőket" - nyilatkozta Martin Bergo, a Sahlgrenskai Rákközpont professzora.

A hidratálókrémek is veszélyesek lehetnek a bőr egészségére Forrás: AFP

Az intézmény kutatói tavaly kimutatták, hogy

az antioxidánsok súlyosbítják a tüdőrákot, ezt követte a bőrrák egyik legveszélyesebb formájának kutatása.

A Science Translational Medicine tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint az antioxidánsok fokozták a melanóma azon képességét, hogy átterjedjen az emberi test más részeire is.

A melanómát vizsgálták

A kutatók közleménye szerint a tudományos közvélemény arra a bizonyított felvetésre támaszkodva, miszerint a szabadgyökök rákot okozhatnak, egyszerűen úgy gondolta, hogy mivel

az antioxidánsok elpusztítják a szabadgyököket,

védelmet jelenthet használatuk a daganatos megbetegedések ellen. Az intézmény tudósai egyébként azért választották a melanóma vizsgálatát, mivel az egyike azon rákos megbetegedéseknek, amelyek gyorsan terjednek a fejlett világban.

A hidratálókkal sem vagyunk biztonságban

A kutatók egy hidratálókrémekkel kapcsolatos figyelmeztetést is közzé tettek, amely szerint az egyes készítményekben található béta-karotin és E-vitamin ugyanolyan módon hathat a melanómás sejtekre, mint az antioxidánsokat tartalmazó táplálékkiegészítők.