Lakhatónak tűnő bolygó van egy napszerű csillagnál

tau ceti, lakható bolygó
A Földnél nagyobb bolygókat fedeztek fel az egyik legközelebbi és a Napra leginkább hasonlító csillag, a Tau Ceti körül. Az egyik bolygó a csillag lakhatósági zónájában kering.

Öt bolygó kering a Földtől tizenként fényévnyire, az esti égbolton szabad szemmel is látható Tau Ceti körül, állapította meg egy csillagászokból álló nemzetközi kutatócsoport. A Tau Ceti a legközelebbi magányos csillag, mely a csillagászati színképosztályozás szerint azonos csoportba (G-színképtípusú csillagok) tartozik a Nappal.

A bolygók tömege a Földnél 2-6-szor nagyobb, ezzel ez a legkisebb tömegű ismert bolygórendszer. A bolygók egyike a csillag lakhatósági zónájában (ahol folyékony víz stabilan előfordulhat a felszínen) kering, és tömege ötször nagyobb a Földnél, így ez eddig a legkisebb lakhatósági zónában keringő bolygó egy napszerű csillag körül.

A bolygókat az Angol-Ausztrál Teleszkóp, a Keck Obszervatórium, valamint az Európai Déli Obszervatórium több mint hatezer megfigyeléséből származó adatának kombinálásával fedezték fel. A kutatók felfedezésüket az Astronomy & Astrophysics folyóiratban publikálták.