Új adó a német autósoknak

Vágólapra másolva!
A német kormány azt tervezi, hogy az autók után fizetendő adót nem a motorok nagysága, hanem azok károsanyag-kibocsátása alapján határoznák meg. Így akarnak hozzájárulni a klímaváltozás visszafordításához.
Vágólapra másolva!

"Olyan rendszert tervezünk, ami büntet és jutalmaz is egyben. Biztos vagyok benne, hogy az új adózási forma inspirálni fogja olyan technológiáknak a kidolgozását, amelyek segítségével kevésbé szennyező és alacsonyabb fogyasztású motorok készíthetők, nem csak Németországban, hanem egész Európában" - mondta Wolfgang Tiefensee környezetvédelmi miniszter.

A szén-dioxidon kívül más szennyezőanyagok kibocsátását is figyelembe vennék, így kívánják ugyanis rávenni az autógyárakat, hogy minden szempontból környezetkímélőbb gépkocsikkal jelenjenek meg a piacon.

A német autógyártók szövetségének elnöke, Bernd Gottschalk diplomatikusan csak úgy reagált, hogy az új adózási forma bevezetése várhatóan arra fogja ösztönözni a gépkocsi-tulajdonosokat, hogy új és jobb autókra cseréljék be négykerekűjüket.

Németország a legnagyobb szén-dioxid kibocsátó Európában, így a környezetvédők állandó céltáblája. Szerintük ugyanis a kormányzat nem mérsékli kellő hatékonysággal a szennyezés mértékét. Utoljára az egykori keletnémet rendszer összeomlásának köszönhetően (1990-ben) csökkent észrevehetően ennek az üvegházhatású gáznak az emissziója (kibocsátása) az országban. A Kiotói Egyezmény aláírásával Németország 21 százalékos csökkentést vállalt 2012-re, amit a jelek szerint nem lesz képes betartani.

Tiefensee egyébként gyakran emeli fel a hangját azért is, mert a német autópályákon (egyedülállóan a világon) nincs sebességkorlátozás. Így ezek az utak kiváló tesztterületek az autósoknak. A megfelelő sebességkorlátozással csökkenteni lehetne a széndioxid-kibocsátást, de a németek többsége hallani sem akar erről.