A videojátékok torzítják a női énképet

Vágólapra másolva!
A legnépszerűbb amerikai videojátékoknak majdnem a fele "egészségtelen" üzenetet hordoz a lányok számára, ideértve az irreális testábrázolásokat, a provokatív nemiséget és az erőszakos viselkedésmód bemutatását - állapították meg amerikai kutatók.
Vágólapra másolva!

A Mai gyerekek elnevezésű kaliforniai gyermekvédő szervezet megbízása alapján készült tanulmány szerint az amerikai videojátékok a nőket nem szimpatikus módon mutatják be, nagyon eltorzított képet festenek róluk.

Az Egyesült Államokban a gyermekek naponta átlagosan másfél órát foglalkoznak online tevékenységgel vagy videojátékokkal. A "Mai gyerekek" szervezet tanulmányának vizsgálata a legkelendőbb tíz amerikai videojátékra terjedt ki.

Ezeknek a játékoknak az 54 százalékában szerepelt női főhős, míg a 92 százalékukban tűnt fel férfi főszereplő. A játékok női szereplőit eltúlzott és sablonos módon mutatják be, 38 százalékukra jellemző a női test kihívó ábrázolása, ideértve a dekoltázst, a combokat és a meztelen derekat.

Ezenkívül a női szereplők 38 százalékának nagy a melle, és 46 százalékuknak szokatlanul vékony a dereka. Összességében a női szereplők 54 százaléka tűnik harciasnak vagy erőszakosnak, miközben számos nőalak sablonos viselkedést és jellegzetességeket mutat.

Az amerikai videojátékok egészségtelen üzenetei abban nyilvánulnak meg, hogy mind a lányokra, mind pedig a fiúkra nagy hatást gyakorol a médiának ez a legújabb formája, és a játékfelhasználók úgy gondolják, hogy a lányoknak a bemutatott módon kell kinézniük és viselkedniük.

Például egyes videojátékokban a női szereplők bizonyos helyzetekben idegesen vihognak vagy sóhajtoznak, miközben férfi szereplőtársaik ezzel egyidejűleg nem így reagálnak ugyanazokra a történésekre.

Felmérések szerint az Egyesült Államokban a videojátékok felhasználóinak körülbelül az egyharmada tartozik a "gyengébb nemhez". A kaliforniai gyermekvédő szervezet szerint a videojátékok negatív nőképe rossz üzenetet hordoz a női viselkedéssel kapcsolatban mind a fiúk, mind pedig a lányok számára, a gyermekvédők azonban inkább a lányok miatt aggódnak, mert ők nagyon hajlamosak arra, hogy a videojátékok szereplőivel azonosítsák magukat.