Ami jó és ami rossz az agynak

Az agysejtek idős korban is szaporodnak, jóllehet ezzel párhuzamosan naponta ezrével el is halnak. Szaporodásuk előfeltétele a helyes életvitel, amihez a kiadós alvás éppúgy hozzátartozik, mint a mozgás, a tanulás vagy a helyes táplálkozás.

Forrás: HomeGardenErre hívta fel a figyelmet a "Simplify your life!" ("Tedd egyszerűbbé az életedet!") elnevezésű bonni tanácsadó szolgáltatás, több nemzetközi tanulmányra hivatkozva.

Már egy órával több alvás akár 25 százalékkal is fokozhatja a figyelmet és a kreativitást - állapította meg James Maas, az ithakai (New York állam) Cornell Egyetem alváskutatója. Ezt szem előtt tartva segítünk agyunk regenerálódásában, ha egy órával korábban fekszünk le aludni, hetenként háromszor félórát futunk, úszunk vagy kerékpározunk, mert mindez elősegíti új agysejtek képződését - magyarázza a kutató.

Hasznára van az idegrendszernek az is, ha változtatunk megszokott mozdulatainkon. Aki például jobbkezesként gyakran próbálja bal kezét is használni, ezzel agysejtjeit arra serkenti, hogy új kapcsolatokat alakítsanak ki egymás között.

Egy finn felmérés kiderítette, hogy a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint "méreg" az agynak. A központi idegrendszer sejtjei ugyanis a zsíros sertéssült helyett a telítetlen zsírokat tartalmazó halakat "kedvelik", mint amilyen például a lazac, a hering és a tonhal. Hasonlóképpen jót tesz az olívaolaj, az avokádó, valamint a mogyoróban, mandulában vagy napraforgóolajban található E-vitamin is.

KAPCSOLÓDÓ CIKK