Megbírságolta a Gazdasági Versenyhivatal Kulcsár Edina és elhagyott férje cégét

Kulcsár Edina és Csuti
Vágólapra másolva!
Három magyarországi influencerügynökséget is megbírságolt a Gazdasági Versenyhivatal, miután azok hiányosan teljesítették a jogsértően reklámozott Ask Bongo SMS-játék kapcsán előírt kötelezéseket.
Vágólapra másolva!

A hatóság összesen 900 ezer forintos bírságot szabott ki a három cégre: a Bona Extra Kft.-re, a P4R Digital Agency Kft.-re. és a Social Guru Magyarország Kft.-re. Az utóbbi Kulcsár Edina és elhagyott férje, a magát Csutinak hívó vállalkozó közös cége, őket is megbüntették.

Az influenszereket képviselő Social Guru Kft. 2020-as évre leadott mérleg alapján jól működik, nettó árbevétele 135,6 millió forint volt abban az évben.

Forrás: Csuti/Instagram

A Blikk cikke szerint a versenyhatóság tavaly májusban 350 milliós bírságot szabott ki egy külföldi cégre az Ask Bongo nevű mobiljáték miatt. Akkor a játék ausztrál működtetője burkolt reklámokkal próbálta, a költséget elhallgatva, emelt díjas SMS-ek küldésére rávenni a gyermekeket.

A magyar influenszerek büntetése ehhez képest nagyon csekély, összesen 900 ezer forintos bírságot szabott ki a három cégre.

A GVH az ügyben megállapította három hazai influenszer-ügynökség és egy webtartalom-gyártó felelősségét is, de – együttműködésükre tekintettel – bírságolás helyett a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat írt elő.

A versenyhivatal a határidő lejártával utóvizsgálatot folytatott: a vállalkozások számára előírt kötelezettségek teljesítését ellenőrizte. Az eljárás azt állapította meg, hogy a négy vállalkozásból hárman késve vagy hiányosan dokumentálva hajtotta végre a hatóság által előírt programot.