Tízből csak egy magyar internetező kerüli a közösségi médiát

Vágólapra másolva!
A hazai netezők 81%-a rendszeresen nézi a közösségi oldalakat, és csak 10% elutasító. A netezők jó része pedig továbbra is fogyaszt lineáris tévés tartalmat.
Vágólapra másolva!

A hazai internetezők legalább 85%-a hetente legalább egyszer tévézik is, 56%-a rádiót is hallgat, 81%-a pedig aktív a közösségi oldalakon – derült ki Kurucz Imre (NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft.) előadásából a budapesti Evolution konferencián. Mint mondta, a számokat óvatosan kell kezelni, hiszen nem precíz méréseken, hanem az internetezők önbevallásán alapulnak.

A cég felmérése azt mutatja, hogy az internetezők körében 19%-kal csökkent a lineáris tévéssel töltött idő 2015-ről 2016-ra, 21%-kal kevesebbet rádióznak, 20%-kal kevesebb nyomtatott sajtót olvasnak. Természetesen nőtt az online portálokon és a közösségi médiában töltött idő, előbbi 16, utóbbi 17 százalékkal. Ez persze összefügg az okostelefonok gyors terjedésével, hiszen a sokan már bárhol, buszon, vonaton, a földalattin tudnak internetezni, nem kell hozzá asztali gép és kábel.

Tévézni? Lehet a weben is

11% hallgat rádiót a weben rendszeresen, háromszor annyian még alkalmanként. 10% alatt van azon netezők aránya, akik rendszeresen visszanéznek tévéadást a világhálón, viszont 30% fölött van még azoké, akik néha megteszik ezt.

Az NRC felmérése szerint a magyar netezők csak 10%-a állítja azt, hogy egyáltalán nem használ, nem látogat közösségi oldalakat. A hazai internezetők azt vallják, hogy heti 18 órát tévéznek, 15 órát rádióznak, 14 órát töltenek közösségi site-okon. Nyomtatott sajtót csak heti 1 óra 20 percet lapozgatnak.

A reklámok elérésére, tudatossá válására is rákérdeztek, itt kiderült, hogy még mindig a tévéreklámot tartják a fogyasztók a leginkább relevánsnak, itt rögzül leginkább a brand. A márkák hatásosan tudnak hirdetni a nyomtatott sajtóban is, ugyanakkor a netezők körében végzett felmérés szerint az e-mailen és applikáción át érkező reklámok már gyakran nem érnek célba, nem tudatosulnak.