A nőknek szól a reklámok zöme

okosotthon tévé 3d fél félelem
Family watching 3D television in living room.
Vágólapra másolva!
2015 azonos időszakához képest jelentősen megemelkedett az egy csatornára jutó összes reklám száma, de91-ről 78-ra csökkent az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma 2016 első felében.
Vágólapra másolva!

Az NMHH 2016 első félévében 34 tévécsatorna első alkalommal közzétett reklámjait elemezte, soora kerültek a következők: M1, M2, M3, M4, Duna TV, RTL Klub, TV2, Viasat3, Viasat6, ATV, Spektrum TV, Spektrum Home, Sport1, Sport2, Galaxy TV, VIVA, Story4, Story5, Life Network, Ozone Network, TV Paprika, Film Mánia, Film+, Cool TV, Comedy Central, Duna World, Super TV2, RTL II, Minimax, Fem3, Sorozat+, Paramount, Fox, AXN.

A televíziók műsorkínálatában ebben az időszakban 2645 új reklámszpot jelent meg, amelyek összesen 1 213 982 alkalommal kerültek képernyőre.

2015 azonos időszakához képest jelentősen megemelkedett az egy csatornára jutó összes reklám száma:

58 353-ról 69 725-re, a médiaszolgáltatónkénti összes új hirdetés pedig 29 336-ról 35 705-re. Az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma azonban csökkent az egy évvel korábbi számhoz képest: 91-ről 78-ra.

Célpont: a nő

Folytatódott az öt másodperces reklámfilmek arányának csökkenése, míg 2014 azonos időszakában ezek aránya az összes reklámhoz viszonyítva 7% volt, addig 2015-re 1,9%-ra csökkent, 2016-ban pedig már csak 1,3% volt. Egy átlagos hirdetés 24,2 másodpercet tett ki (2015 első félévében 24 másodperc volt).

A hirdetések túlnyomó többsége továbbra is a nőket szólította meg 78,2%-os arányban. Az ide sorolható hirdetések csaknem fele (47%) a szépségápolási szektorhoz kötődött, de a férfiaknak szóló reklámok között is ez a kategória fordult elő a legmagasabb arányban (29%).

Termékmegjelenítés a műsorszámokban

Az NMHH 2016 első félévére vonatkozóan az országos kereskedelmi televíziók – RTL Klub, TV2 – műsoraiban vizsgálta a szolgáltatók termékmegjelenítési gyakorlatát. Az adatok alapján 3462 adásból 3100 esetben hívták fel a tévénézők figyelmét a termékmegjelenítésre, holott az csak 2163 műsorban fordult elő, vagyis a készítők sok esetben túlbiztosították magukat.

A hatóság munkatársai összesen 10 987 termékmegjelenést azonosítottak a félévben, az RTL Klub-nál 6378-at, a TV2-nél pedig 4609-et.