Évente 130 óra tévéreklámtól szabadítanak meg

2016.09.02. 12:12

Na nem az átlagos tévézők, de a Netflixen sokat lógók 2015-ben 130 órát nyertek azzal, hogy nem kellett reklámblokkokat végignézniük.

Nem új trend, hogy a fiatalok más platformon fogyasztanak sok tévés tartalmat, a torrentezés mellett sokan inkább fizetnek, csak ne kelljen időrabló és gyakran teljesen fantáziátlan tévéreklámokon átrágniuk magukat, hogy mgtudják, kiszabadul-e kedvenc sorozathősük az emberrablók fogságából (naná), hogy lesz-e csók a két főszereplő között (lesz, de csak 6 epizód múlva).

A Netflix most azzal igyekszik meggyőzni a fogyasztókat, hogy közzétette, mennyi időt spórolnak meg a sorozat- és filmnézőknek. Mérésük szerint a 3-7 évesek napi 1,5 és 2 óra között nézik a cég kínálatát, a 8-18 éves kor közöttiek viszont közel 3 órát.

Forrás: AFP/RIA Novosti

Úgy számolják, hogy a 2 és 18 év közöttiek 150 órát nyernek azzal, hogy nem kell tévéreklámokat nézniük, míg a felnőtt felhasználóik 130 órához jutnak évente, hiszen az Egyesült Államokban a hagyományos kereskedelmi tévék 60 percből 14 perc reklámot és előzetest adnak.

Ha nincs reklám, nincs műsor

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete és az EY szolgáltató cég éves jelentése szerint a magyar tévécsatornák összesen 51,5 milliárd forintos reklámbevételre tettek szert 2015-ben. Ez a 2014-es adatokhoz képest 3 százalékos növekedést jelent.

Sokan utálják a reklámot, noha bizonyítottan fogyasztásnövelő ereje van, azaz az erős gazdasághoz nélkülözhetetlen a jól működő reklámipar. Informál is az időrablás mellett, és sokan elfelejtik, hogy a fizetős prémiumcsatornákat (mint az HBO) és a lakoság adójából gazdálkoó közmédiát leszámítva minden itthon fogató csatorna ebből él, azaz nem lenne se X-Faktor, se Sztárban sztár, se Barátok közt, ha nem lenne reklám.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK