Magyar nézők tízezrei virrasztottak az Oscar miatt

Horizontal
Hungarian director Laszlo Nemes reacts after he was awarded with the Grand Jury Prize during the closing ceremony of the 68th Cannes Film Festival in Cannes, southeastern France, on May 24, 2015. AFP PHOTO / VALERY HACHE / AFP / VALERY HACHE
Vágólapra másolva!
Február 29-én a Barátok közt volt a legnépszerűbb tévéműsor a 18–49-es célcsoportban, a második helyen az Éjjel-nappal Budapest, a harmadikon a Dr. Csont végzett. A 88. Oscar-gála közvetítése miatt sok magyar néző maradt ébren, a Duna TV szépen ment a hajnali órákban.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Nemes Jeles László, mert amellett, hogy 34 év után újra Oscar-díjas lett egy magyar film, a tévénézők is nagy figyelemmel kísérték az eseményeket.

A teljes lakosságból 82 ezren drukkoltak a Saul fiának.

Az éjjel kettőkor kezdődő közvetítést 27 ezren követték a 18–49-es célcsoport tagjai közül, ez közönségarányban 18,1 százalékot jelentett. A gála végén alig maradt néző a csatornán, a fél hetes híradót 6 ezer ember követte, 2,2 százalékra csökkent a közönségarány a vizsgált célcsoportban.

Zöld nyilat kap a Mokka is, felfelé tarthat a műsorvezető Kárász Róbert, mivel a TV2 reggeli műsora szépen ment a 18–49-es célcsoportban, 56 ezer ilyen korú néző figyelte az eseményeket. 17,7 százalékot hozott a csatornának, ezzel kiemelkedik a grafikon a többi közül - főként a Tények reggel ideje alatt, ami 27,1 százalékot ért el a célcsoportban. A műsorban az Oscar-díjjal foglalkoztak, láthatóan érdekelte a nézőket, hogy mi zajlott vasárnap este a gálán.

Felfelé tart ezúttal Varga Izabella is, mivel a Barátok közt nyerte február utolsó napját. Az RTL Klub sorozatára 386 ezer ilyen korú néző volt kíváncsi. Népszerű volt még az Éjjel-nappal Budapest, a Dr. Csont és a Fókusz is a korosztályban, a TV2 legnépszerűbb műsora a Tények lett, ezzel az ötödik helyre fért fel.

Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult a reggel és a délelőtt:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Este így nézett ki a küzdelem:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen 13,4 százalékkal, a TV2 a második helyen végzett 8,5 százalékkal a 18–49-es célcsoportban. A középmezőnyben ott a F+, a Comedy Central és a Viasat 3, a legnépszerűbb csatornák listáját az M2 és a Story4 zárja.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.