A Médiatanács figyelmeztette a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a reklámszabályok betartására, mert a rádió egy novemberi adásában egy alkalommal olyan benzinkútreklámot népszerűsített, amely közvetlenül szólított fel gyermekeket arra, hogy rábeszéljék szüleiket vagy másokat a vállalat plüssállatainak megszerzésére.
A Médiatanács hatósági eljárást indít a TV2 Trendmánia című műsorának januári adása miatt, amelyet egy körömlakkgyártó támogatott, vállalkozásának túl direkt, szabálytalan megjelenítésével. Két hatósági eljárás indul az RTL Klubbal szemben: egyrészt az Egészségkalauz műsor decemberi epizódja miatt, amelyben egy patikahálózatot, másrészt a Kalandor című turisztikai magazin tavaly decemberi adása miatt, amelyben két wellness-szolgáltatást jogsértő módon népszerűsítettek.
A Médiatanács évente átlagosan mintegy 200 hatósági eljárást indít médiafelügyeleti ügyekben, a leggyakoribb jogsértésnek a hatósági szerződésekben foglalt vállalásoktól való eltérések után a reklámszabályozási területen észlelt hiányosságok bizonyulnak.
A testület döntött arról is, hogy nem indít hatósági eljárást a Class FM Morning Show című műsorának január 27-i és 28-i adásában az egyik műsorvezető orvosi kezeléséről szóló viccelődés miatt, amiket egy állampolgár bejelentésben kifogásolt.
A Médiatanács megállapította, hogy bár a műsorszám egyéni érzékenységet sérthetett, az elhangzottak nem vetették fel az emberi méltóság – ezen belül a beteg emberek méltóságának – védelmét célzó rendelkezés megsértését, mert az élcelődés a műsorvezetők saját orvosi problémáin csattant, azt nem általánosították. A műsorrésszel kapcsolatban nem merült fel korhatár-besorolási szabálytalanság sem.