„A Viacom-csoport által működtetett VIVA TV a saját elvárásait és elveit szem előtt tartva arra törekszik, hogy a zenei klipekben lehetőleg egységesen ne szerepeljenek szembeötlő reklámok, direkt termékelhelyezések. A társaság meggyőződése ugyanis, hogy a zenetévé által megvalósított támogatási rendszer enélkül is érdemi segítséget biztosít a hazai zeneipar számára" - írta a VIVA az Origo megkeresésére.
Mint írtuk, Majka újabb klipjét nem akarta leadni a VIVA, csak akkor, ha úgy adják át, hogy a szponzor termékei el vannak takarva – a zenész szerint viszont létre sem jöhetett volna a klip, ha nincs olyan márka, amely beáll mögé, és megfinanszírozza. A klipjét megnéztük, világosan látszik közelről egy üdítőital-márka és egy taxitársaság neve - nem tolakodó, de egyértelmű, ki adott pénzt a forgatásba.
Majoros szerint diszkriminálják, ugyanis külföldi sztárok klipjeiben világosan látszik, mely szállodában forgattak, milyen menő márkájú napszemüveget viselnek, vagy milyen laptopot preferálnak.
A VIVA TV szerint számos sikeres előadó karrierje indult el és futott be a zenetévé támogatásával. "A tévétársaság jelenleg is több olyan saját gyártású műsort képernyőre visz, amelyek csak a hazai előadók népszerűsítésével foglalkoznak. Más népszerű előadókhoz hasonlóan, például Majka direkt termékelhelyezést nem tartalmazó klipjeit is több száz alkalommal vetítette tavaly a csatorna" - áll még válaszukban.
A videoklipek rendszeres sugárzása után a zenecsatorna a jogszabályi előírásoknak megfelelően jelentős mennyiségű jogdíjat fizet be, ami a zenészek és a kiadók tevékenységének egyik alapvető forrása - állítja a VIVA.