Médialiftünkben felfelé megy Solti Ádám, mivel a Barátok közt nyerte a nézettségi versenyt a 18–49-es célcsoportban. Az RTL Klub sorozata 20,8 százalékot produkált, az Éjjel-nappal Budapest 19,1 százalékot, a Fókusz pedig 18,2 százalékot. A csatorna elhozta az első öt helyet, a TV2 a hatodik helyen szerepel először a Tények-kel, majd a hetediken a Jóban Rosszban-nal.
Ugyancsak zöld nyíl jár Nagy Lászlónak, mert bár a magyar férfikézilabda-válogatott 27-26-ra kikapott az orosz csapattól az olimpiai kvalifikációs Európa-bajnokság második fordulójában, az M4 Sport a mérkőzéssel a nyolcadik helyre került a legnézettebb műsorok listáján.
Lefelé megy viszont Matthew Bomer, A nagy svindli nem igazán érdekli ezt a korosztályt, csupán 0,2 százalékot hozott az RTL II-nek az aktuális epizód a vizsgált célcsoportban.
Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult az este:
A csatornák küzdelméből az RTL Klub került ki győztesen 13,5 százalékkal, mögötte jócskán lemaradva szerezte meg a második helyet a TV2. A dobogóra felfért még az F+ hat százalékkal, a legnézettebb műsorok listáját pedig a SuperTV2, a FEM3 és az M1 zárja a 18–49-es célcsoportban.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.