Gundel miatt maradt talpon a Duna TV

Gundel Takács Gábor: A sportból indultam és úgy érzem, ott is fogom befejezni
Vágólapra másolva!
Január 6-án ismét a Barátok közt nyerte a nézettségi versenyt, a teljes lakosságból 1 millió 118 ezren figyelték az aktuális történéseket. Ezt követte az RTL Híradó, a Fókusz, majd a Szulejmán, a TV2 először a negyedik helyen szerepel a Tények-kel. A közmédia produkciói közül kettő fért be a legjobb tízbe, a Kisvárosi doktor a nyolcadik, a Maradj talpon! pedig a tizedik pozíciót szerezte meg. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A délutánt egyértelműen a TV2 nyerte, ebben a napszakban a Szeretned kell! című mexikói telenovella vonzotta a legtöbb nézőt, 486 ezren voltak kíváncsiak a romantikus történetre. A produkció ezzel a nap kilencedik legnézettebb műsora lett, egyik férfi főszereplője, Fernando Colunga ezért tart felfelé a Médialiftben. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult a délután:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az estét már az RTL Klub vitte, de egy ideig a Duna TV is egészen szépen tartotta magát, a Kisvárosi doktor és a Maradj talpon! húzta a csatornát, utóbbi műsor második felében a nemzeti főadó volt a második legnépszerűbb, a TV2-t is maga alá gyűrte. Nézze meg ezt is grafikonon!

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrán a Comedy Central nincs rajta, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy a nemrég útjára indított Dokik nem szerepelt túl jól, a tegnap esti két epizód 0,4, illetve 0,7 százalékos közönségaránnyal zárt. Igaz, a sorozat nem új, máshol már láthattuk, de a főszereplőnek, Zach Braffnak így is jár a piros nyíl.

A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen, 1,5 százalékponttal előzte meg legfőbb riválisát. A Duna TV 6,7 százalékkal szerezte meg a harmadik helyet, de jól teljesített a Film+ és a Cool is. A közmédia csatornái közül az M1 és az M3 szerepel még a tízes toplistán, előbbi a hatodik, utóbbi a tizedik pozícióban.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.