Hajdú Péter örülhetett nagyon Lajcsi szabadulásának

Hajdú Péter Lagzi Lajcsi Galambos Lajos
Vágólapra másolva!
A január 26-i nézettség elemzésénél a 18–59-es célcsoportban mért adatokat vettük figyelembe, ez alapján a Barátok közt nyerte a nézettségi versenyt, a korosztály 456 ezer tagja volt kíváncsi Berényiékre. A napi sorozatot az Éjjel-nappal Budapest és a Fókusz, majd az RTL Híradó követte, a TV2 csak az ötödik pozíciót tudta megszerezni a Tények-kel. Jól szerepelt a második részénél tartó X-akták is, a hatodik helyen zárt.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Hajdú Péter, a Frizbi rég hozott olyan jó nézettséget, mint a Lagzi Lajcsival készített különkiadással. Az interjúra inkább az idősebbek voltak kíváncsiak, a teljes lakosságban a negyedik legnézettebb műsorszám lett, a ma vizsgált, 18–59-es célcsoportban nyolcadik, de ez is szép eredmény, 278 ezer hatvan év alatti néző figyelte.

Az X-akták második részét is szépen nézték,

annak ellenére, hogy a nyitó epizóddal nem voltak maradéktalanul elégedettek a régi rajongók. Itt az életkori eloszlás – nem meglepő módon – pont fordítva alakult, mint a Frizbi-nél, Mulder és Scully 18–59-ben a hatodik helyet harcolta ki, a teljes lakosságnál meg kellett elégednie a tizenharmadik pozícióval. Mutatjuk grafikonon is, a főbb csatornáknál hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az este egyik legrosszabb eredményét egy magyar szórakoztató(nak szánt) műsor, az M3-on adott Dili buli hozta, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,5 százaléka figyelte – egyik szereplője, Kálloy Molnár Péter ezért kapta a piros nyilat.

A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte,

a napi átlagos közönségarányt tekintve 2,6 százalékpontot vert rá a TV2-re, miközben a harmadik helyet a Cool szerezte meg. A Duna TV a nyolcadik helyen kullog, hajszállal előzte meg a Comedy Central és a Super TV2, ezek döntetlent játszottak egymással. A tízes toplista végén szintén holtverseny alakult ki, az M3 és a Story4 egyaránt 2,3 százalékkal zárta a napot.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.